משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי קופות החולים יתחילו במערך הבדיקות הסרולוגיות בכל הארץ, החל משבוע הבא, בקרב 70 אלף בני אדם. עוד נמסר מהמשרד כי כבר היום החל מבצע בדיקות סרולוגיות בבני ברק באמצעות מד"א, ובהמשך יוכלו להיבדק עוד עשרות אלפי אזרחים, כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית.

בדיקה סרולוגית, הנקראת גם בדיקת נוגדנים, היא בדיקה לגילוי נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות שונים. הבדיקה משמשת לאבחון מחלות שונות, כמו גם מצבים רפואיים אחרים, והיא מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים, זאת על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה.

שר הבריאות החדש יולי (יואל) אדלשטיין מסר כי ״הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל. כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה אם חלילה יתפרץ. אני מודה לקופות החולים שנרתמו למשימה הלאומית ואני בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות".

יולי אדלשטיין. ללא קרדיט
יולי אדלשטיין. ללא קרדיט

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שצפוי לסיים את תפקידו בקרוב, הוסיף כי ״הכוח היחסי של מדינת ישראל בתחום הרפואה הקהילתית היה ונשאר בקופות החולים שלנו. הן בעלות הפריסה הגיאוגרפית הטובה ביותר, הן בעלות היכולת הטובה ביותר בקהילה לביצוע סקרים ומדגמים רפואיים ואני יודע שהבדיקות שהן יעשו ישמשו אותנו כמדינה ואת העולם כולו בהתמודדות למול המחלה״.

פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, ציינה כי ״מטרת הבדיקות הסרולוגיות לשקף המצאות נוגדנים לוירוס הקורונה באדם וכך לתת תמונה על מצב החשיפה למחלה בקרב האוכלוסיה".