נגיף הקורונה בישראל: לפי התבטאויות בכירים במשרד הבריאות הערב (רביעי), נראה כי למרות הירידה המסויימת במידת התחלואה בישראל, במשרד נערכים ומתכוננים לבואו של הגל השני של התפרצות המגיפה, כך דווח הערב במהדורת "כאן 11".

הדרג המקצועי ממשרד הבריאות מסתכל על הנתונים המגיעים מירושלים בכלל ושכונת הר חומה בפרט, וממליצים להגדיר את השכונה כמה שנקרא "אזור אדום" - דהיינו להטיל עליה סגר. זאת בעקבות תחלואה של 60 מקרים, מרביתם תלמידי הגימנסיה בירושלים, וסך הכל 187 חולים ב-19 מוסדות חינוך בכלל ירושלים. עוד נמסר כי מתוך 47 חולים שזוהו היום, 36 מתגוררים בבירה בלבד.  כאמור, הנושא עדיין בגדר המלצה של משרד הבריאות.

בדרום, שנחשב אף הוא למוקד התפרצות מסוכן בבתי הספר, מדווחים כי מחלקת הקורונה הייעודית בבית החולים סורוקה בבאר שבע נפתחה היום מחדש, זאת לאחר שכ-17 מוסדות לימוד (גנים ובתי ספר) בעיר באר שבע נסגרו ותלמידיהם נשלחו לבידוד, לאחר שזוהו בהם מקרי תחלואה.

סגר בחג הפסח  (צילום: מרק ישראל סלם)
סגר בחג הפסח (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, בכיר במשרד הבריאות הביע את דעתו בנושא החשש מגל התחלואה השני ואמר כי "עוד מוקדם לחגוג. בעוד שבועיים שלושה נראה הרבה יותר אשפוזים ומקרים קשים. יש דיליי של כשבועיים בין תחילת העליה בנדבקים ועד שמגלים את המסה העיקרית של הנפגעים ממנה. מזהים תחלואה גבוהה יותר גם בקרב תינוקות".