יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, תקף היום (רביעי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסגרת ראיון לעיתון "הארץ", ואמר כי "תוכנית השלום שיזם הנשיא האמריקאי מוכיחה שהוא לא ידיד של ישראל".

הדברים זכו לגינוי גם מפי ראש הממשלה בנימין נתניהו שמסר: "אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל ובינהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה״, סיכם נתניהו.

חבר ליכוד נוסף, יו״ר הכנסת יריב לוין, תקף גם הוא בחריפות את דבריו של אלחייני: ״דבריו החצופים וחסרי האחריות על נשיא ארצות הברית ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו״ר מועצת יש״ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות".

"דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה, וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות״, הוסיף לוין.