נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, קרא הלילה (בין רביעי לחמישי) לכל ראשי הערים בארצות הברית לבחון מחדש את הוראות השימוש בנשק של המשטרה המקומית, ולהתאימן לרוח הזמן. הוא ציין כי בתקופת ממשלו בדקה ועדה את סוגיית אלימות המשטרה כלפי אזרחים שחורים וציין כי כעת צריך ליישם את המלצות הוועדה. 

בתוך כך, הנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא מעריך שלא יצטרך לשלוח את חיילי צבא ארה"ב, כדי לדכא את המהומות שהחלו בעקבות מותו של העצור האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד. טראמפ אמר בראיון כי "זה תלוי, אני לא חושב שנזדקק לזה".

"לא חושב שנזדקק לזה". דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
"לא חושב שנזדקק לזה". דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

שר ההגנה הראשון בממשל טראמפ ג'יימס מאטיס, טען כי "דונלד טראמפ הוא הנשיא הראשון שמנסה לפלג את העם האמריקני - וכעת אנו עדים לתוצאות שלוש השנים של המאמץ המכוון הזה". לדבריו, "אנחנו יכולים להתאחד בלעדיו. זה לא יהיה קל, כפי שהראו הימים האחרונים, אך אנו חייבים זאת לאזרחינו". מאטיס אף ערך השוואה למלחמת העולם השנייה ואמר כי "הסיסמה של הנאצים כדי להשמיד אותנו הייתה 'הפרד ומשול'".

הנשיא טראמפ לא נשאר חייב, והגיב בטוויטר לדבריו של מאטיס: "הדבר היחיד שמשותף לי ולברק אובמה הוא שלשנינו היה הכבוד לפטר אותו". טראמפ כינה את מאטיס "הגנרל הכי אובר-רייטד בעולם", וטען: "ביקשתי ממנו להתפטר והרגשתי מצוין עם זה. כוחו העיקרי לא היה צבאי, אלא יחסי ציבור אישיים. אני שמח שהוא נעלם".