חצה את הקווים: משטרת ישראל הודיעה היום (חמישי) על הגשת 45 כתבי אישום נגד חשודים שהופללו במהלך מבצע משולב של יחידת 216 תוך שימוש בסוכן חשאי המקושר לעולם הפשע. בהמשך המשטרה צפויה להמשיך בהליכים נגד המעורבים ולבקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים.

מדובר בהישג מודיעיני יוצא דופן, כאשר עבריין בכיר ביותר החליט לחצות את הקווים ולסייע למשטרה להפליל עשרות חשודים. בשל היכרותו את ה"שטח", כמי שנודע כעבריין שרכשו לו כבוד, הדלתות נפתחו בפניו בקלות, והוא לא היה צריך להתאמץ כדי לרכוש את אמון הסוחרים. באופן מיידי, הוא הצליח לבצע עסקאות רבות ולתעד אותן. לאורך כל המבצע, כאמור, ליווה את הסוכן לוחם 195, המכונה "מקס" - שוטר מיחידת מובחרת ששימש בעבורו כנהג ומאבטח אישי בשל הרגישות הגבוהה ביותר של העסקאות והגזרה שבה פעל. בשל הצלחת המבצע, יוכנס הסוכן לתכנית להגנת עדים. 

הפללת עשרות עבריינים ע"י שימוש בסוכן חשאי (צילום: דוברות המשטרה)

בשל המורכבות של המצב, הוקצה כאמור לסוכן שוטר מיחידה עילית שאבטח את פעילותו לכל אורכה ופעל גם הוא תוך הסתרת זהותו האמתית. כדי להגן על השניים, בית המשפט בראשון לציון הטיל איסור פרסום על פרטים שעשויים לחשוף את זהותם ולהעמיד אותם ואת בני משפחתם בסיכון. 

כאמור, המבצע הוביל לחקירתם של עשרות גורמים בעולם הפשע מרחבי הארץ, שהופללו בגין מגוון עבירות החזקת נשק וסחר בסמים. אחד מהנחקרים הוא דמות מוכרת בעולם הפשע המגזר הערבי, ששוכנע על ידי גורמי המודיעין של היחידה המרכזית, להפוך למקור משטרתי. בנוסף, בעת המבצע רכש הסוכן החשאי חמישה רובי סער מסוג M-16 שלושה רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, ארבעה אקדחים ושלושה מטעני חבלה, וכן עשרות קילוגרמים של סמים מסוכנים וכך הוביל לעצירתם של סוחרים. כמו כן, הוביל לתפיסה של סמים אסורים ונשק בבית בכפר קאסם.