לאחר שהגבירו השבוע את צעדי המחאה, בטענה לקיפוח קשה מצד המדינה, יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד, הודיע היום (חמישי) שלמרות הודעת משרד הפנים על העברת סיוע מיוחד בסך של 160 מיליון שקל לרשויות המקומיות, המחאה תימשך.

"הפיצוי הזה הוא על נזקי הקורונה, הוא בבחינת מעט מידי ומאוחר מידי ולא יציל את הרשויות שלנו מקריסה ולכן אנחנו נמשיך במאבק לקראת הפגת הענק ב-22 בחודש, בדרישה לאישור תכנית החומש ולמתן פתרון מלא למצוקת הדיור ביישובים הדרוזים והצ'רקסים".

כזכור, ראשי 16 הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות הגבירו השבוע את צעדי המחאה, בטענה לקיפוח קשה מצד המדינה. שר הפנים אריה דרעי הודיע על העברת סיוע מיוחד בסך של 160 מיליון שקל לרשויות המקומיות, מתוכם 20 מיליון לרשויות הדרוזיות, בשל הירידה בהכסותיהן במשבר הקורונה.

הפגנת הדרוזים והצ'רקסים  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הדרוזים והצ'רקסים (צילום: אבשלום ששוני)

דרעי ציין שהסיוע יינתן בין היתר בשל העלייה בשיעור האבטלה בקרב התושבים, ירידה בהכנסת מאגרות שילוט וחנייה וירידה בתשלומי הארנונה למגורים. זאת, לעומת עלייה בהוצאות המיוחות אליהן נדרשו הרשויות יישםא ת נחיות משרד הבריאות.

חמוד, הודיע לדרעי על ביטול ההילולה השנתית בהשתתפות אלפי מתפללים יהודים על קבר ישמעאל כהן הגדול. "לא נמנע הגעת מתפללים בודדים, אך לא נאפשר לקיים אירוע גדול", הוא הבהיר – "עובדי כל הרשויות לא פנויים להילולות. אנחנו משביתים את 16 היישובים, בדרישה לעצור את הבגידה בנו כאזרחים שווי זכויות במדינה ולמתן פתרון מיידי למצוקת הדיור הקשה", ציין חמוד.

בשיחה עם "מעריב" התריע חמוד, כי קיים מחסור של כ-35 אלף יחידות דיור בחברה הדרוזית והצ'רקסית. "אנחנו דורשים לקדם תכניות בנייה מפורטות ולהפסיק עד לאישור התכניות את האכיפה נגד בנייה שנטען שהיא לא חוקית", הוא אמר – "אנחנו גם דורשים תקצוב לתכנית חומש לרשויות הדרוזות והצ'רקסיות. התקצוב הסתיים בדצמבר 2019 ומאז אנו ללא תכנית חומש".

עוד הוסיף חמוד: "אנחנו עדה שמרגישה שננטשה על ידי הממשלה. זה החל בחוק הלאום, נמשך בחוק האכיפה ובהיעדר תכניות מתאר עדכניות ותכניות בנייה מפורטות", הוא ציין עוד – "יש אצלנו מצוקת דיור קשה מאוד".