רשת אופטיקנה משיקה את קולקציית משקפי השמש לקיץ 2020. הקולקציה מציגה את הטרנדים החמים מבתי האופנה המובילים בעולם וביניהם גוצ'י, דיור, ברברי, מוסקינו, פראדה, פנדי, ולנטינו, ורסאצ'ה, דולצ'ה וגבאנה, ג'ימי צ'ו, ווג ועוד. בנוסף הרשת מציעה למכירה את דגמי השמש והראייה של מותג היוקרה קרטייה (Cartier), וכן את קולקציית דגמי מותג הבית ורסו (Verso).  

בין הטרנדים האופנתיים הבולטים הקיץ אשר באים לידי ביטוי בקולקציה ניתן למצוא את משקפי המסיכה. מדובר בטרנד שהחל בתחילת שנות האלפיים וחזר כעת, ייתכן ובעקבות הפופולריות של מסכות הפנים אותן אנו נאלצים לעטות בעקבות מגיפת הקורונה. הטרנד מציג משקפיים בעלי עדשה אחת גדולה היוצרת מראה של מסכה. 

ברברי, 1,899 שקלים (צילום: איתי סנדל)
ברברי, 1,899 שקלים (צילום: איתי סנדל)

גלוריה בבאי, טרנדולוגית ומנהלת הקולקציה של אופטיקנה: "אנחנו לא יודעים אם זה באופן מקרי או שמישהו כיוון את זה, אבל רואים באופן מובהק קשר ישיר בין השפעת וירוס הקורונה לעולם האופנה. כולנו מסתובבים עם מסכת מגן לפה וחלקנו עם מסכה שמכסה גם את העיניים. צורת המסכה הגיעה אלינו בכלל מענף הספורט בכדי להגן על העיניים מפני קרינה, אבק ורוח חזקה, אך מהגנה וצורך זה הפך מהר מאוד לטרנד אופנה".

פנדי, 2,599 שקלים (צילום: יח''צ)
פנדי, 2,599 שקלים (צילום: יח''צ)

טרנד נוסף הוא הלוגואים המובלטים. בעבר התאפיינה האופנה האורבנית במסגרות מינימליסטיות ומתוחכמות. בקיץ הזה אנו רואים רגרסיה לטרנד המינימליסטי ומעבר ללוגואים גדולים ומובלטים, אשר מהווים חלק מהותי בעיצוב המסגרת. 

ברברי, 1,799 שקלים (צילום: איתי סנדל)
ברברי, 1,799 שקלים (צילום: איתי סנדל)

"לאחר חודשיים בהם בילינו בעיקר בבגדי בית, באופן טבעי מתעורר הרצון שלנו להתבלט בסביבה", אמרי בבאי. "אנשים רוצים 'לצעוק' את האופי שלהם כמה שיותר ולדבר בשפה של המותג אותו הם לובשים. ראינו את זה בא לידי ביטוי עם החגורה האייקונית של ולנטינו, בקולקציות תיקים חדשות וכעת גם במשקפיים". 

טווח המחירים נע בין 299 ל-2,999 שקלים, דגמי קרטייה – 1,499-6,999 שקלים.