הוא צרפתי בן למשפחה אצילית וקפוצת זג, אך דווקא האיטלקים הפכו אותו לכוכב רוק של ממש. ססגוני, מלא אנרגיה וכולו שמחת יין. ליידי גאגא כתבה לו שיר וארצות הברית הפכה אותו לאליל. קבלו את אחד הזנים המגוונים והאהובים עלי ביותר. הפינו האפור שמתברר כיותר צבעוני יותר מכל אחיו. יש לו אינספור סגנונות ומאפיינים אזוריים, אך כמו כלב נאמן, תמיד יסתכל על בעליו מלמטה, בהערצה.

זה קורה במשפחות הכי טובות
פינו גריג'יו, שנקרא גם פינו גרי,  הוא אחת המוטציות של זן הענבים הצרפתי המוקפד ואציל – פינו נואר. אך לא כמו אחיו למשפחה, הוא הצליח להגיע אל ליבם של חובבי היין העיליים דרך יינות מורכבים ומרשימים מאד בעיקר מאלזס, ובמקביל, לחדור עמוק אל ליבו של קהל היין הצעיר והלא מחויב, זה שצעיר בגילו ובסגנון היין שהוא שותה.

שאלה של סגנון 
במקור מגיע הזן מצפון מזרח צרפת, במרבית המקומות נטמע לתוך בלנד ואינו בולט בצעקנות המוכרת לנו כיום, לאיטליה הגיע בעת השלטון הצרפתי בפיימונטה ועם השנים מצא לעצמו סגנונות רבים ואותנטיים באזורים שונים של המגף, החל מיינות עמוקים, יבשים ומורכבים ממחוז פריולי במזרח ועד ורוד מתקתק כמעט תירוש לשתייה כיפית ולא מחייבת.

לירן חולצה אפורה (צילום: מורן מעיין)
לירן חולצה אפורה (צילום: מורן מעיין)


קבלו הצצה 
בתודעה של קהל היין המורדני הוא נתפס במקום חיובי מאד, בין השרדונה העמוס והעוצמתי לבין הסוביניון בלאן החד והקשוח. מלא חן, קל לשתיה, לא מחייב טקס וכולו אומר הנאה. אספתי לכם חמישה יינות פינו גריג'יו שיאפשרו הצצה אל אופיו של הזן המקסים הזה, תוך שמירה על תמורה נהדרת למחיר, בלי לחרוג מתקציב של 60 ₪.
 
פינו גריג'יו, פסקווא 2019
אפריטיף נהדר, אלגנטי וקליל. לא מעונב אך מלא טעם ונוכחות. יופי של איזון. המחיר 45 ש"ח, באתר מבחר המשקאות.

פינו גריג'ו, סרטורי 2019 
רענן, קל ומלא פרי, כולו שמחת חיים של קיץ. כייף ותמורה נהדרת למחיר. המחיר: שלושה בקבוקים ב 100 ש"ח, באתר מנו וינו.
דלתון, פינו גרי  (צילום: אורי גרון)
דלתון, פינו גרי (צילום: אורי גרון)

 
דלתון, פינו גרי 2019
חלק, ועדין. ירקרקות של תפוח רענן ופרי הדר טרי ונעים. יבש והרמוני. יין מאוזן וקסום, לטעמי התמורה הטובה ביותר מבין יינות הפינו גרי הישראליים. המחיר: 55 ש"ח, באתר שר המשקאות.
 
פינו גריג'יו, קוויט בוטגה וינאי 2019
שילוב יפה בין מרקם מעודן ומתיקות פרי טרי. פרי כייפי, אגסים ומלון. רך ונעים ומיימג נהדר את סגנון הפינו גריג'ו שכולו פרי משמח. המחיר: 55 ש"ח, באתר יין בעיר.
 
נד, פינו גרי 2019  
פינו גרי קסום ועשיר מניו זילנד. באמצע הדרך בין לבן לוורוד. משלב את הטוב מכל העולמות. פרי ססגוני, אפרסק ומלון מתפרצים בעושר רב. טעים! המחיר: 2 בקבוקים ב-120 ש"ח, באתר דרך היין