זה לא סוד שהשילוב בין מילים ללחן הוא חלק מהותי בהצלחתו של שיר והפיכתו ללהיט ולעתים אף לקלאסיקה. ברוב המקרים המילים והלחן נכתבים כמעט במקביל והדינמיקה בין הכותב למלחין היא עוצמתית ומאגית ונולדת מעשייה משותפת.

עם זאת, כשמדובר בשירי משוררים ובייחוד בשנים עברו, לרוב חלפו מספר שנים עד שטקסט כלשהוא הולחן וזכה לביצוע ווקאלי, או שתהליך הלחנת הטקסט לא היה בשיתוף מלא עם הכותב, שכן היו מקרים שכותב הטקסט פנה למלחין נוסף שילחין את מילותיו כי לא היה שבע רצון מהצלחתו של הלחן הראשון או שפחות התחבר אליו.

בפודקאסט הנוכחי של "מילים ולחן" יצא דודי פטימר למסע בעקבות הטקסטים הידועים ביותר שזכו למספרים לחנים שונים (ולא בהכרח ידועים) ולנסיבות שהולידו אותם:

מה גרם לשיר "זמר נוגה" ("התשמע קולי?") להיות מולחן 5 פעמים שונות? מדוע הולחן השיר "ים של דמעות" פעמיים? כיצד "אומרים ישנה ארץ" הפך לקלאסיקה בשני לחנים שונים? איזה לחן פחות מוצלח הפך בלחנו של יהודה פוליקר לשיר הנושא מאלבום מופתי? איזה שיר שתיקי דיין ביצעה פרץ בלחן אחר את הדרך לריטה?

פטימר השמיע את כל הלחנים השונים לטקסטים המוכרים לכולנו, מ"הכניסיני תחת כנפך" ו"שי" ועד "עוד חוזר הניגון", וסיפר מה מסתתר מאחוריהם.