חיסול לאור יום וחשש מנקמה: חיסול משולש התרחש באמצע היום (שבת), לעיני עוברים ושבים בצומת מרכזי בלוד. זה קרה בשעה אחת בצהריים, כאשר נאהד אל-שמאלי בן ה-28, ראיד עכאשה בן ה-40 וג'יבריל עכאשה בן ה-28, שלושתם משכונת ג'ואריש ברמלה, נורו למוות מטווח קצר, כשרכבם הגיע לרמזור בצומת, ולפתע הגיח במקביל להם רכב פרטי, ממנו זינק המתנקש שפתח בירי לעבר השלושה וגרם למותם.

היורה חזר לרכב כשנמלט מהזירה, כשהוא מותיר בצומת לא מעט אזרחים המומים ופעורי פה על החיסול הממוקד. חשוב לציין כי לפני חודשיים נרצח קרוב משפחתו של אחד הקורבנות שנורו היום.

האירוע מעלה אצל המשטרה חשש מנקמה עתידית, כאשר לפי החשד קדמו לאירוע מקרים נוספים. במשטרה מעריכים כי מדובר בסכסוך פתוח בין היורה לאחד הקורבנות. אולם המתנקש, שככל הנראה עשה זאת כשפניו חשופות, החליט ליטול את חייהם של שניים נוספים ששהו ברכב, ולהימלט מהמקום.

במשטרה מעריכים כי השלושה נסעו ברכב מסחרי ועליו חומרי בניין, כשהיו בדרכם למקום עבודה, כשרכב אחר, ובו המתנקש, עכב אחריהם לאורך קילומטרים ארוכים, ולא ברור מדוע דווקא בצומת מרכזית כל כך החליט המתנקש להוציא את את הירי אל הפועל, ככל הנראה לאחר שגם תכנן את מסלול המילוט שלו מהמקום.

זירת האירוע בצומת לוד. צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע בצומת לוד. צילום: דוברות המשטרה

הדיווח על האירוע הזעיק למקום כוחות משטרה גדולים, וצוותים של מד"א, ובמקביל לפתיחת החקירה שהרקע שלה פלילי, החלו בסריקות נרחבות ואיסוף ממצאים מהזירה. לצוותים של מד"א לא נותר אלא לקבוע על מותם של השלושה במקום.

הידיעה על החיסול המשלוש התפשטה כמו אש בשדה קוצים כשהגיע לשכונת ג'ואריש, שם התלהטו הרוחות ותושבים רבים יצאו מבתיהם והבעירו מכוניות, צמיגים ופחים, וביטאו בכעס רב את עצם החיסול. הכניסה לשכונה נחסמה, וכוחות משטרה הוזעקו לשם בכדי למנוע הסלמה, כאשר ההערכה היא שמדובר בסכסוך חמולות בשכונת ג'ואריש ברמלה.

חובש בכיר רכוב על אופנוע במד"א איתן שנור סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את שלושת הפצועים כשהם מחוסרי הכרה עם פציעות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".