הישראלים חוזרים לבלות: המוני מבקרים גדשו היום (שבת) ובמהלך כל סוף השבוע, מקומות בילוי, חופי רחצה ואתרי טבע בכל רחבי הארץ. בשל העומסים הכבדים נסגרו לעיתים עשרות חופי רחצה באזורים שונים. במהלך יום שישי נראו רבים מבתי הקפה, המסעדות והברים באזור תל אביב מלאים במבקרים ולעיתים נוצרו תורים של ממתינים לשולחן פנוי.

רבים יצאו כבר אמש לטיולים, כשבבתי מלון וצימרים קשה היה למצוא מקומות פנויים. מעמותת התיירות "ארץ הגליל" נמסר, כי הגליל היה בסוף השבוע בתפוסה כמעט מלאה, בכל המלונות וחדרי האירוח שנפתחו שוב לנופש. לאורך גדות הירדן בילו מאות משפחות בקמפינג, כמו גם באתרי הקייקים ושמורות הטבע.

"יצאנו מהבוקר ותפסנו מקום על גדת הירדן לא הרחק מיסוד המעלה. הקמנו שני אוהלים וזו היתה חוויה מיוחדת ומרעננת בטבע אחרי החודשים הקשים בהסגר", סיפרו בני זוג מגבעתיים שהגיעו עם זוג חברים נוסף לסוף שבוע.

מטיילים בקמפינג בשקיעה בירדן. צילום: עמית כהן
מטיילים בקמפינג בשקיעה בירדן. צילום: עמית כהן

ברשות הטבע והגנים הלאומיים עדכנו כי נספרו כ-90 אלף מטיילים שפקדו במהלך השבת את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. בין האתרים הבולטים היו תל אשקלון עם 3,500 מטיילים, עין אפק עם 2,400 מטיילים, תל דן, גן השלושה ועין גדי עם 2,000 מטיילים בכל אחד מהאתרים.

את סוף שבוע ציינה רשות הטבע והגנים בסימן "שבוע אדם וים" שמטרתו להעלות את המודעות לחשיבות ההכרזת השמורות הימיות בישראל למען עתידו של הים התיכון. בין הפעילויות בוצעה צלילת ניקיון של עשרות צוללים בים התיכון ובאילת במטרה לנקות את קרקעית הים.

כ-50 אלף מבקרים הגיעו במהלך סוף השבוע לחופי איגוד ערים כנרת, שלעיתים נסגרו בשל עומסים. במהלך היום, לפני הצהריים הוחלט על סגירת כל חופי האיגוד, לאחר שלמעלה מ-20 אלף מבקרים מילאו אותם וגם החניונים היו מלאים.

גם חופי רחצה לאורך הים התיכון נסגרו לעיתים בשל העומסים הכבדים. החניונים בחופי תל ברוך והצוק היו מלאים משעות הבוקר ולא היתה גישה אליהם. בראשון לציון נסגרו חלק מהחופים בשל עומס של מבקרים. רשות הטבע והגנים גם נאלצה לסגור את הכניסה לגן הלאומי פלמחים עקב עומס מבקרים. עומסים גם נרשמו בגן הלאומי חוף כפר נחום ועין איוב.

חוף שקמים בכנרת. צילום: יפעת קרוננפלד איגוד ערים כינרת
חוף שקמים בכנרת. צילום: יפעת קרוננפלד איגוד ערים כינרת

מבקרים רבים ניסו למצוא מפלט מהחופים העמוסים והגיעו למקומות פסטוראליים שעדיין לא "נכבשו" על ידי ההמונים. "ביקרנו במזח הדייגים ובחוף הפסטוראלי בג'אסר א-זרקא וזו היתה חוויה שקטה ופסטוראלית", סיפרה בקי, תושבת ותיקה מתל אביב.

גם לערבה הגיעו מבקרים רבים, מהמועצה האזורית ערבה תיכונה נמסה, כי במהלך סוף השבוע נרשמה תפוסה כמעט מלאה בצימרים ובסוויטות המדבריות הפועלות על פי דרישות "התו הסגול" של משרד הבריאות. המבקרים שהגיעו גם מאזורים מרוחקים ביקרו באתרי התיירות על רקע הנופים המדבריים הפסטוראליים וטיילו לאורך המסלולים וגבי המים שעדיין נותרו מלאים.

רחפנים בערבה התיכונה. צילום: שגב ברעם הערבה התיכונה
רחפנים בערבה התיכונה. צילום: שגב ברעם הערבה התיכונה

לא רק החופים, האתרים ומקומות הבילוי היו עמוסים. גם בכבישים היתה תנועה ערה כבר משעות הבוקר, כאשר חבורות של אופנוענים שיצאו לטיולים בחיק הטבע בלטו בדרכים. בתחנות הדלק והריענון היה לעיתים תורים ארוכים, של מטיילים שעצרו לחניית ביניים.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר צפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ויהיה חם מהרגיל, כאשר במזרח הארץ ישרור עומס חום כבד עד קיצוני.

מידות החום בתל אביב יגיעו ל-29 מעלות, בירושלים - 28, בטבריה - 27, בחיפה - 25, בבית שאן - 35, בבאר שבע - 31 ובאילת - 39. ביום שני צפוייה ירידה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ביום שלישי תחול על פי התחזית ירידה נוספת במידות החום והן כבר יהיו רגילות לעונה. היציבות בטמפרטורות צפוייה להימשך גם ביום רביעי.