על רקע המשבר הכלכלי שיצרה מגיפת הקורונה והניסיון לחזור לשגרה, חברות וסטארט־אפים שונים מציעים טכנולוגיות מגוונות לעסקים, אשר יעזרו להם להתאושש במהירות וגם לתפקד נכון בזירת האונליין. במעבר שביצעו חברות רבות למכירות באינטרנט, לעניין המחיר יש חשיבות רבה. על מנת לקבוע את המחיר הנכון יש צורך בסקרי שוק, אשר בימינו נשענים על שקיפות המידע באינטרנט. מידע שבבסיסו פתוח לציבור, אך אינו נגיש באופן מלא לעסקים.

חברת לומינטי נטוורקס פיתחה פלטפורמות אוטומטיות לאיסוף מידע, דאטה הנשען על כתובות ה־IP שנאספו מצרכנים בעולם. הכתובות נאספו בהסכמה ובידיעה מלאה של הצרכנים שהצטרפו לרשת זו, בתמורה להטבות: שימוש באפליקציות ללא פרסומות או תוספי תוכנה ללא תשלום. 

"החברה מסייעת לארגונים ובעלי העסקים לראות תמונה מציאותית של האינטרנט מבלי להיתקל בחסימות או בתוכן לא רלוונטי, ובכך מאפשרת להם קבלת החלטות איכותית", הדגישו.

פיתוח נוסף, הכרחי בימים אלו, הוא זה של חברת הווידיאו Hikvision, שבשיתוף עם Hvi פתרונות אבטחה, מציעה טכנולוגיה חדשה המאפשרת למדוד חום גוף של מספר אנשים במקביל, כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה והחזרה המדורגת לשגרה. 

תנועת מבקרים דלילה בקניון גבעתיים (צילום: משה כהן)
תנועת מבקרים דלילה בקניון גבעתיים (צילום: משה כהן)

חברת Hvi פתרונות אבטחה, מקבוצת סי דאטה וצוות 3, מייבאת לישראל את מערכות הצילום התרמיות המיוחדות שבאמצעותן ניתן לסרוק את חום גופם של מספר רב של בני אדם במקביל. 

היתרון המשמעותי של המערכת הוא היעילות בבדיקת קבוצת אנשים גדולה בכניסה לבתי חולים, בנייני משרדים, חנויות גדולות ורשויות שבהן קיימת קבלת קהל, כאשר הבדיקה מתבצעת ממרחק של כמטר עד מטר וחצי ובכך נמנע מגע ישיר עם האדם. 

משבר הקורונה יצר גם צורך לפיתוח ושיפור דחוף של תהליכים דיגיטליים במגזר הציבורי ובמגזר העסקי. קבוצות הפיתוח של חברת הטכנולוגיה מטריקס מציעות טכנולוגיות ושיטות חדשות, שבעזרתן ניתן לבצע את המשימות הארגוניות בעולם הפוסט קורונה במהירות וביעילות. 

בין הפתרונות הבולטים שמציעה החברה, נכללים מודלים המשלבים עבודה מן הבית ומן המשרד. הצוותים יכולים לעקוב אחר התקדמות פרויקטים, למדוד פרודוקטיביות ולספק אפליקציות שלמות לצרכים לאומיים בתוך זמן קצר. כמו כן, מציעה מטריקס מגוון רחב של שימוש בכלי רובוטיקה ואוטומציה, המייצרים חיסכון אדיר של זמן וידיים עובדות, כשבוט בודד מפנה בקלות ארבעה עובדים למשימות אחרות, מונוטוניות פחות ומורכבות יותר. 

חזרה לשגרה בקניונים (צילום: אלון חכמון)
חזרה לשגרה בקניונים (צילום: אלון חכמון)

משבר הקורונה הראה לכולם שעסקים חייבים לאמץ טכנולוגיות שיאפשרו להם להמשיך לספק מוצר או שירות בתקופה של משבר כזה או אחר. המגבלות שהטיל משרד הבריאות מנעו מעסקים רבים להמשיך לתת מענה ללקוחות שלהם, ובעזרת הדיגיטציה ניתן להמשיך להעניק מענה אונליין כדי להבטיח נוכחות והמשך עבודה בכל מצב. 

בתחום זה פועלות חברות רבות, כמו אלעד מערכות, המתמחה בפתרונות דיגיטליים לשיפור חוויית הלקוח ולחיזוק הקשר בין הלקוח לחברה, ושפיתחה מערכת מבוססת ענן המאפשרת להעביר את החברה לעבודה מהבית בלחיצת כפתור וכלי דיגיטלי המייצר מגוון אפשרויות לשירות לקוחות, ובהן - להעביר גם את נציגי השירות לעבודה מהבית.