נשבר לנו הלב כאשר זמרת בריטית די מפורסמת התגלתה כשונאת ישראל. מדובר בדואה ליפה, וגם מי שלא מאזין ללופ של שיריה כל היום מבין את המושג כוכבת בינלאומית שיש לה מעל ל־40 מיליון עוקבים, ואת ההשפעה שלה. 

אפילו נער אחד או נערה אחת שיושפעו זה יותר מדי בשבילנו. היא שיתפה קטע אינסטגרם שבו נאמר, על רקע הרג האזרח השחור בארצות הברית בידי שוטר: “זה מה שקורה בכל יום בפלסטין, בחסות המסים שאנחנו משלמים בדולרים. הבחורים הגדולים והרעים של צבא ההגנה לישראל נהנים להכות ולירות בילדים. יש להם אפילו חולצות עם ציור של אישה פלסטינית בהריון מתחת לכוונת, לצד הכיתוב ‘ירייה אחת, שתי הריגות’”.

מעודי לא ראיתי חולצה כזו. ייתכן שהיא הייתה קיימת לרגע בהדפסה אישית בטעם רע באיזו יחידת צלפים בעת הלהט של המערכה בעזה. כשזה התפרסם, נכון או לא, זה מיד גונה. אבל מה לעשות שאותו אדם שפרסם את הפוסט האנטי־ישראלי באינסטגרם שלו, לא מעוניין באמת, אלא נצמד לחריגי החריגים. זה היה הפוסט שמצא חן כל כך בעיני דואה ליפה עד שהיא שיתפה אותו, וכל אחד שחי באינסטגרם יודע ששיתוף פוסט הוא הבעת ההתלהבות וההזדהות הגדולה ביותר האפשרית.
 

הפוסט ששיתפה הזמרת דואה ליפה נגד חיילי צה''ל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הפוסט ששיתפה הזמרת דואה ליפה נגד חיילי צה''ל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בנוגע לאינסטגרם של מוזיקאים שהגיעו לעשרת הגדולים במצעד העולמי, ובכן, יש לנו נטייה להאמין שלא הם כותבים שם באמת. יש להם אנשים שמטפלים במדיות החברתיות. הפעם, הבנתי שליפה בעצמה שיתפה את המילים המכוערות האלו. שום מפעיל מדיה לא היה עושה דבר כזה על דעת עצמו. את הקטע המקורי כתב צלם אמריקאי ששמו וין אָרְפוּסוֹ, ממכיריה של ליפה, דרך בן הזוג הנוכחי שלה שהוא ממוצא פלסטיני. אותו וין מנסה לשזור לתוך דברי שנאתו גם סרקזם והומור: “אבל אל תדאגו”, כתב, “הם כולם טרוריסטים אז הכל בסדר. 

אנחנו לגמרי מבינים. כשאנשים אומרים ׳שחררו את פלסטין׳ זה לא אומר שמוסלמים מפחידים ירוצו לתוך תל אביב ויהרסו את מסיבות החוף המגניבות. זו דרישה פשוטה לריבונות וחופש”.

דואה, וין – זה בדיוק מה שאתם לא מבינים. בשבילכם זה משחק במילים, חופש וזכויות אדם. שום זכויות אדם לא יהיו בפלסטין המשוחררת אם תוקם מדינה פלסטינית, כשם שאין בסוריה שלא כל כך נוגעת לרגישויות זכויות האדם שלכם. המקום היחיד שיש בו זכויות אדם במזרח התיכון זה ישראל. כשאנשים אומרים "שחררו את פלסטין", זו הכוונה המדויקת במילים שלך: “מוסלמים מפחידים ירוצו לתוך תל אביב ויהרסו את מסיבות החוף המגניבות”.

חיילים ביהודה ושומרון (ארכיון) (צילום: דובר צה''ל)
חיילים ביהודה ושומרון (ארכיון) (צילום: דובר צה''ל)

נוכח ביקורת, וין התייצב מאחורי הפוסט שלו, אבל גם כתב דברי הרגעה: “חשוב להדגיש שלא כל חייל בצה”ל נוהג כך”, ועוד: “רוב המתגייסים הם אנשים נפלאים שמסכימים איתי ועם מיליונים נוספים שהכיבוש של אזרחים ואדמות פלסטינים הוא לא לטובת האנשים בישראל”. 

אנטישמיות היא אמיתית לחלוטין”, מודה וין, “ולרוע המזל היא נמצאת גם בארצות הברית ובאירופה (במספרים הולכים וגדלים, לא מעט בגלל המעשים של הממשלה הישראלית שהאזרחים בישראל מוחים נגדה בעצמם)”. ואז הוא אומר: “דעו שאם המצב היה הפוך, הייתי כותב את הפוסט הזה עבורכם. אם הצבא הישראלי היה מגיע לארצות הברית להילחם בתומכי היטלר מקועקעי צלבי הקרס, הייתי נלחם לצדכם”.

בוא וין, תילחם לצדנו כאן, בבקשה, ותביא את דואה. תומכי היטלר נמצאים כאן, מולנו. אלה הם הפלסטינים שתנועתם הלאומית האנטי־יהודית החלה עם חאג’ אמין אל חוסייני, נאצי נלהב שחי ופעל במרץ בברלין עם צלבי קרס סביבו, בשיתוף פעולה ועבודה עם היטלר וההנהגה הנאצים, במשך כל שנות מלחמת העולם השנייה והשואה. 

אנשי חמאס של ימינו רואים בו גיבור. תנועת חמאס, ממשיכת חוסייני הנאצי, זכתה ברוב קולות הפלסטינים, לא רק בעזה אלא גם בחבלי יהודה ושומרון.עכשיו אני עוזב אותך וין, ואותך, דואה ליפה, ומדבר עם הישראלים שטועים לחשוב כמוכם ש”כשאנשים אומרים ׳שחררו את פלסטין׳, זה לא אומר שמוסלמים מפחידים ירוצו לתוך תל אביב ויהרסו את מסיבות החוף המגניבות. זו דרישה פשוטה לריבונות וחופש”. לא. 

זו הסתערות לתוך תל אביב. פחות מזה לא יעצור אותם. לא יפה לזלזל בהם. יש לליפה שיר שאומר “נתנשק ונשלים”. הבעיה שלנו היא לא דואה ליפה, הבעיה שלנו היא שיש ישראלים תמימים שחושבים שככה זה ייגמר, שנתנשק ונשלים אם רק נסכים להקים מדינה פלסטינית.