שר החינוך של מדגסקר פוטר לאחר שהעלה הצעה יוצאת דופן, לפיה המדינה לרכוש סוכריות על מקל, בשווי של למעלה משני מיליון דולרים, ולחלק אותן לילדים הלומדים בבתי הספר ברחבי המדינה. היא הציע לתת לכל תלמיד שלוש סוכריות, וכך להסתיר את הטעם המר של התרופה הצמחית, אשר נטען במדינה כי היא מטפלת בקורונה. 

למרבה אכזבתם של הילדים במדגסקר, התוכנית בוטלה בעקבות התנגדות של הנשיא אנדרי רג'ולינה, שמקדם שימוש בתרופה צמחית לטיפול בנגיף. כאמור, מספר מדינות באפרקיה ממשיכות לייבא את התרופה המדוברת, זאת מתוך אמונה כי היא מסייעת להילחם בנגיף, זאת למרות שארגון הבריאות העולמי הזהיר לא פעם כי לא קיימת תרופה מוכחת לטיפול בקורונה. 

כמו כן, גם האקדמיה הרפואית הלאומית של המדינה הטילה ספק גם ביעילות המשקה, המורכב בין היתר מעלי הלענה, ואף ציינו כי הוא עלול לפגוע בבריאות השותים אותו. הנשיא רג'ולינה התעלם מהביקורת הרבה שהושמעה, וטען כי זו עדות "ליחס המתנשא של המעבר למדינות אפריקה". הוא אמר בשיחה עם france 24: "האם היו מטילים ספק רב בתרופה הזו במדינה ומדינה אירופית היתה מגלה אותה? עד כה דווחו במדינה קרוב לאלף חולים בנגיף, ונרשמו שבעה קורבנות בנפש.