בצל ההתנגדות לתכנית הסיפוח בקרב בכירים במועצת יש"ע, ייפגש הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון שתומכים בתכנית השלום של הבית הלבן. מדובר בניר ברטל, ראש מועצת אורנית, שי רוזנצווייג, ראש מועצת אלפי מנשה, אלי שבירו, ראש העיר אריאל, אסף מינצר ראש המועצה באלקנה, חיים מנדל שקד, ראש המועצה הר אדר, אריה כהן, ראש המועצה מגילות, יוסי אברהמי, ראש מועצת גבעת זאב ועודד רביבי ראש המועצה המקומית אפרת.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף הבוקר בגלי צה"ל את ראש הממשלה, ואמר: "בחרנו בך, אתה צריך להחליט אם זו ממשלה לאומית בראשותך או ממשלה של עמיר פרץ".

מנגד, פנחס ולרשטיין, ממקימי גוש אמונים, הביע תמיכה בראיון בגל"צ בהחלת הריבונות: "הנחת העבודה היא שחלון ההזדמנויות בו נתניהו פה וטראמפ בארה"ב ייסגר. אוי לנו אם נחמיץ אותו".

פנחס ולרשטיין (צילום: קובי גדרון, פלאש 90)
פנחס ולרשטיין (צילום: קובי גדרון, פלאש 90)
יוסי דגן (צילום: אריאל בשור)
יוסי דגן (צילום: אריאל בשור)

בשבוע שעבר נפגש נתניהו בלשכתו עם ראשי מועצת יש"ע, על רקע ההכנות להחלת הריבונות. נתניהו אמר בפגישה, שנמשכה כשעתיים, כי "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". כמו כן, הוא חזר על מחוייבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן שהדיונים עם האמריקאים עדיין נמשכים. הצדדים סיכמו על המשך ההידברות.

אתמול השתתפו אלפי בני אדם בהפגנת השמאל בכיכר רבין בתל אביב נגד תכנית הסיפוח האמריקאית שמקדם רה"מ. בתום ההפגנה החלו מספר מפגינים בהפרות סדר תוך שהם נשכבים על הרצפה וצועקים "די לכיבוש". המשטרה דרשה מהמפגינים להתפזר, ולאחר שסירבו - גררו אותם השוטרים לניידות ועצרו חמישה מהם.