מוסי רז, חבר כנסת לשעבר מטעם 'מרצ' שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על הפגנות השמאל שהתרחשו אמש בתל אביב. רז סיפר על הסיבות שהוא וחבריו להפגנה מתנגדים לתוכנית הסיפוח שעתידה לצאת לפועל בתחילת חודש יולי הקרוב, והגיב לביקורת על דגלי פלסטין הרבים שהונפו במהלך ההפגנה.

למה כרעת ברך?
"כי זה הפך לאיזשהו סמל של המאבק באלימות משטרתית. אם אתה תגיד שאנחנו מבלבלים כאן בין שני דברים אני אגיד שאתה צודק - אנחנו מערבים בין שני דברים. יש אלימות משטרתית שהיא נכונה תמיד בכול מקום וצריך להיאבק בה בכל מקום, כמו שיש הרבה תופעות רעות בכל מקום. יש את המאבק שלנו נגד הכיבוש ונגד הסיפוח ולכן הייתה ההזדהות הזאת עם אדם שנרצח על ידי שוטר בארצות הברית. בוא נגיד שאני לא יכול להוכיח ב-100% אבל ככל הנראה, לו הוא היה אזרח לבן זה לא היה קורה לו, ולא היו רוצחים אותו בצורה כזאת. אז הייתה כאן הזדהות".

למה אתה משווה את זה כאן בישראל? 
"אני לא משווה לשום דבר כי אין 2 דברים שווים בעולם אבל יש דמיון עם מה שקרה עם איאד אל-חלאק בשבת שעברה ומראש אמרתי מה השוני - כאן יש כיבוש, שם אין כיבוש. אבל שם יש גזענות וגם פה ישנה גזענות. ראה מה קרה לסלומון טקה, ולאזרחים אתיופים אחרים. אגב, לא תמיד זה שנהרג או נרצח הוא באמת האזרח הכי טוב אבל זה לא קשור וזה לא מעניין".

גם הערבים רוצחים יהודים על רקע גזעי, אם הבנתי נכון, ולא על רקע כלכלי.
"כמובן שאתה לא יכול להבדיל בין הדברים, אבל המאבק בין יהודים לערבים בו אלה הורגים את אלה הוא מאבק בדרך כלל על רקע לאומי ופחות על רקע גזעי".

על רקע זה שאנחנו יהודים.
"לדעתי הרבה פחות דתי אבל כמובן שיש כאן דברים משולבים. עכשיו, את הצריך לראות איך אתה יכול להקטין את הדברים האלה ככל שניתן, זה שאתה בא ואומר כל פעם  - 'הערבים', כאילו מישהו מאיתנו חושב שכל הערבים טובים. בדיוק כמו שלא כל היהודים טובים, לא כל הערבים טובים – זה ברור".