החיסול המשולש בשבת בצהריים בלוד, הרעיד את האדמה מתחת לרגליים, והזניק כוחות משטרה גדולים לשכונת ג'ואריש ברמלה במטרה למנוע חיסולי חשבונות. ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז מעריכים כי מדובר בעוד חיסול חשבונות שעיקרו סכסוך עקוב מדם בין פלגים בשכונת ג'ואריש.

עוד בודקים במשטרה, האם קיים קשר בין מסר שהעביר אחד הקורבנות נאהד אל שמאלי, מי שהיה שככל הנראה היה היעד לחיסול, לפני כחצי שנה אחרי אחד ממקרי הרצח של בן משפחתו. בראיון שהעניק לחדשות 'כאן' העביר אל שמאלי מסר מאיים שהופנה לעבר משפחות ג'רושי ומוגרבי. "משפחת ג'רושי ומוגרבי, כולם ימותו. נשים, בנות, ילדות, כל מי שיעלה על הכביש פה אינשאללה ילד קטן, ימותו על הכביש. גם כל השכנים, אם מישהו מלשין, גם הוא יילך. כולם יז... אחד אחד". על המשטרה אמר: "הם בני ז..., הם יודעים מי הורג, רק לא עושים להם כלום בגלל שהם עובדים כמשת"פים".

זירת האירוע בצומת לוד (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בצומת לוד (צילום: דוברות המשטרה)

נציין כי בחיסול הממוקד משבת בצהריים קיפחו את חייהם גם עבד אל-לטיף בן 40 וג'יבריל עכאשה בן ה-28 . על פי החשד המתנקשים עקבו אחרי השלושה ובהגיעם לצומת לוד מרכז, החליטו לממש את מזימתם וביצעו ירי לעבר השלושה וגרמו למותם. זמן קצר לאחר מכן דווח על מכונית המאזדה שעל פי החשד שימשה את המתנקשים, שנמצאה שרופה באזור חוף פלמחים. כוחות משטרה ומכבי האש הוזעקו למקום.

במשטרה חוששים שכמו בעבר, הרצח יבעיר את הגזרה כולה ויגבה מחיר דמים. "ישנם כוחות משטרה גדולים כל הזמן בג'ואריש ומאתמול פועלים יותר כוחות בשכונה אבל מי יכול למנוע את הרצח הבא? המשטרה עושה פעילות תופסת אמצעי לחימה אבל זה לא מחסל את נקמות הדם", אומר גורם המעורה בפרטים.

כזכור באוגוסט שעבר נרצח איש העסקים מוחמד מוגרבי ומי שהואשם ברציחתו הוא האדין אל-שמאלי שגרם להתלהטות היצרים. באותו חודש נרצחו שני בני משפחת אל שמאלי בהפרש של יממה. מועתז, נרצח ביריות ובמעמד הלווייתו נפתחה אש לעבר ההולכים שגרמה למותו של סעיד אחיו של נהאד.