"חזרה למתכונת הקפסולות אינה חזרה לאחור": בעקבות גל ההדבקה בקורונה במערכת החינוך, שגרם לסגירת בתי ספר רבים, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, התראיינה הערב (ראשון) במהדורת החדשות של ערוץ 12 והתייחסה לסוגית החופש הגדול וקראה לחזרה מודל הלמידה המצומצם. "ראש הממשלה קיבל החלטה אמיצה וקשה עם פרוץ המשבר, לסגור את בתי הספר. עבדו במתכונת קפסולות והיא אפשר כך לשמור על הנחיות משרד הבריאות. לחזור למתכונת המצומצמת בשלב זה, זה לא לחזור אחורה", הסבירה. 

"המורים יגיעו לבתי הספר וישלבו למידה מרחוק. חייבים לשמור על בריאות התלמידים, במוסדות החינוך לא שומרים על ההנחיות כשבמקומות אחרים מודדים חום ועוטים מסכות", המשיכה. 

בהמשך הסבירה המזכ"לית כי ביטול הלימודים במתווה של קפסולות וחזרה ללימודים בכיתות גדולות, היא זו שהובילה לעלייה המהותית בהיקף ההדבקה. בהמשך התייחסה להסכם בין הסתדרות המורים למשרד החינוך, לפיו שנת הלימודים תוארת ב-9 ימים, אך ציינה כי במידה והלימודים לא יוארכו בכלל המוסדות לכלל טווחי הגילאים, זה לא ייצא לפועל. 

הנחיות התגוננות מנגיף הקורונה בכניסה לבית ספר (צילום: אבשלום ששוני)
הנחיות התגוננות מנגיף הקורונה בכניסה לבית ספר (צילום: אבשלום ששוני)

היא הסבירה את דברייה ברצון שלא להפלות בין עובדי ההוראה במדינה. "ההסכם מדבר בעד עצמו. אם המדינה לא תדאג למימוש ההתחייבויות, אז חטיבות הביניים יסיימו ב-20 ביוני ובבתי הספר היסודיים ייצאו לחופש ב-1 ביולי", הכריזה.

נראה כי דעתה של לבן דוד אינה בהכרח הדעה הרווחת בקרב אנשי מערכת החינוך. יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס שלח היום מסר מרגיע לראשי רשויות ואמר: "נתוני החולים לא מצדיקים פאניקה ולא מתווים חדשים להתמודדות".

בתוך כך, היום פורסמם מספר שאובחנו במוסדות הלימוד ברחבי הארץ, העומד על 347 אנשים, זאת מתוך כ-2 מיליון תלמידים וכ-200 אלף עובדי הוראה. מתוך נתונים אלו, 17,497 בני אדם נשלחו כעת בבידוד בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך.

מספר מוסדות החינוך שנותרו סגורים היום בשל הוראות משרד החינוך במטרה לבלום את התפשטות הנגיף, עומד על 127 בתי ספר וגנים, מתוך 5,000 בתי ספרי וכ-20 אלף גני ילדים ופעוטונים.