מערכת העיתון האמריקאי הוותיק ה"ניו יורק טיימס" הודיעה במהלך הלילה (בין ראשון לשני) כי עורך מדור הדעות בעיתון, ג'יימס בנט, התפטר מתפקידו, זאת בעקבות המאמר מעורר המחלוקת של הסנאטור הרפובליקני טום קוטון, בו קרא לדיכוי ההפגנות שנערכות בימים אלה ברחבי ארה"ב, נגד אלימות שוטרים, באמצעות כוחות צבאיים.

"בשבוע שעבר נוכחנו במשבר משמעותי בתהליכי העריכה שלנו, וזה לא בפעם הראשונה במהלך השנים האחרונות", אמר א.ג. זולצברגר, המוציא לאור של העיתון הניו יורקי, בהודעה הרשמית לצוות העובדים. הוא הוסיף: "ג'יימס ואני הסכמנו שיידרש צוות חדש שיוביל את המדור בתקופה מאתגרת זו".

המאמר השנוי במחלוקת, שנכתב על ידי הסנאטור קוטון ממדינת ארקנסו, התפרסם בעיתון במהלך סוף השבוע האחרון, והוא כאמור קורא לשלוח כוחות צבאיים חמושים במטרה לפזר את ההפגנות הרבות שנערכות ברחבי כל ארה"ב, כמחאה על הריגתו של האזרח השחור ג'ורג' פלויד, על ידי שוטר לבן, במיניאפוליס שבמיניסוטה.

"דבר אחד מעל לכל דבר יחזיר את הסדר לרחובותינו, וזו הרתעה מוחצת לפיזור ההפגנות, ביצוע מעצרים ובסופו של דבר, רק כך פורעי החוק יחדלו ממעשיהם" כתב קוטון במאמר שכותרתו "שלחו את החיילים".

המהומות בארה
המהומות בארה

בינתיים הפגנות הזעם ברחבי ארצות הברית נמשכות. אמש התכנסו אלפי מפגינים בפארק ברחבת הבית הלבן בוושינגטון, ולקחו חלק בהפגנה הגדולה ביותר מאז תחילת המחאה, ומותו של פלויד. כוחות ביטחון רבים איבטחו את האירוע ושמרו על הסדר.

כמו כן, הנשיא דונלד טראמפ ממשיך בשלו, ובציוץ שפרסם במהלך הלילה בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "בניתי את הכלכלה הטובה ביותר בעולם, והטובה ביותר שהייתה בארצות הברית מעולם. הנה אני עושה את זה שוב".

כזכור, הדברים האלה של טראמפ מגיעים לאחר אמירתו מסוף השבוע, בו התייחס למותו של האזרח השחור, אך בהקשר שלא הרגיע במיוחד את הציבור האמריקאי, ואמר: "מקווה שג'ורג' פלויד מסתכל מלמעלה וגאה בירידה באבטלה בארצות הברית".