התרחשות דרמטית בארה"ב: רוב חברי מועצת מיניאפוליס, העיר במיניסוטה בה נהרג האזרח השחור ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן, הכריזו הלילה (בין ראשון לשני) כי הם בעד פירוק מערך המשטרה העירונית, כחלק מהסקת המסקנות בעקבות האירוע ובמטרה לבנות אותו מחדש, כדי שיפעל בצורה צודקת יותר.

מדובר ברוב מוחץ של חברי המועצה, כאשר תשעה מתוך 12 החברים שהודיעו על תמיכתם במהלך, השתתפו במחאה ביחד עם פעילים חברתיים, בעצרת שהתקיימה אמש בפארק בעיר.

נשיאת מועצת העיר מיניאפוליס, ליסה בנדר, אמרה כי "ברור שמערך השיטור הנוכחי בעיר שלנו אינו שומר על זכויות הקהילה. המאמצים שלנו לרפורמות כאלה ואחרות נכשלו".

בנדר הוסיפה כי היא, ביחד עם שמונת חברי המועצה האחרים שלקחו חלק באותה הפגנה, מתחייבים בפני הציבור והקהילה העירונית לסיים את הקשר עם מערך המשטרה הנוכחי ו"להפסיק את השיטור בצורה שאנחנו מכירים אותו, ולבנות מערכת שלמעשה שומרות עלינו", לדבריה.

כזכור, הריגתו של ג'ורג' פלויד התרחשה ב-25 במאי 2020, כאשר דרק שובין, שוטר לבן ממשטרת מיניאפוליס, לחץ את ברכו על צווארו של האזרח אפרו אמריקאי עד שנחנק למוות. שובין, כמו גם שלושה שוטרים נוספים שנכחו באירוע, הואשם ברצח בעקבות האירוע, שכאמור, גרם לגל מחאות ענק בכל רחבי ארצות הברית.