לקראת הדיון בקבינט הקורונה בנוגע להתמודדות עם המגפה, תקף הבוקר (שני) יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, את הממשלה על רקע ניהול המשבר. לפיד אמר בראיון בכאן ב' כי "יש הרבה אנשים בקואליציה ובאופוזיציה שחושבים שהמשבר מנוהל בצורה לא נכונה. גנץ ואשכנזי לא קשורים לטיפול במשבר בשום דרך, כרגע נתניהו מנהל את הממשלה והם מסתכלים עליו מהצד, זה לא פריטטי זה פתטי".

בהתייחס להחלת הריבונות הצפויה, אמר: "רוצים לעקור סעיף מהתוכנית ולספח, כדי לשמח את המתנחלים שכועסים על זה שימינה לא בממשלה - זה לשים את הפוליטיקה לפני הביטחון. הרעיון שאנחנו נספח שטחים מאחורי הגב של העולם ואף אחד לא ישים לב זה ילדותי".

ראש הממשלה הודיע אמש בישיבת הממשלה כי על דעת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, חוק הקורונה יובא היום לדיון בקבינט הקורונה, ולאחר מכן יעבור לוועדת שרים לענייני חקיקה.

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

בנוסף, אתמול ביקרו נתניהו וגנץ אתמול במכון הביולוגי בנס ציונה והתעדכנו על המאמצים לפיתוח חיסון לקורונה. בישראל נדבקו בנגיף נכון לאמש 17,863 איש - מתוכם 94 נוספו ביממה האחרונה. נותרו 2,474 חולים פעילים, 23 מהם מונשמים. ביממה האחרונה נפטרו עוד שני חולים מהנגיף, ומספר המתים הגיע ל־298 .

"חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, וזה גם היה צפוי, נובע מההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו", אמר, "אולם חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסיכות, מרחק והיגיינה".

נתניהו ציין כי במקביל הוא מתכוון לקיים השבוע ישיבה עם שר האוצר והאנשים המקצועיים שלו ועם כל השרים הכלכליים. "בה אקבל עדכון על הצעדים שנקטנו על מנת להחזיר אנשים למעגל העבודה, וצעדים שאנחנו מתבקשים לנקוט כדי לעזור לעסקים קטנים ולעסקים בכלל לחזור לשגרת פעילות", אמר נתניהו. עם זאת, לדבריו, יש סימנים ראשונים מעודדים של התאוששות במשק, אבל ההמשך תלוי באזרחי ישראל.