גיא פלג, הפרשן והכתב לענייני משפט של מערכת "חדשות 12", התראיין אצל ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM וסיפר על התגלית המרעישה האחרונה, הקלטה בה ניתן לשמוע את אחת מעובדות מעון ראש הממשלה, כשהיא מודה בקולה כי מסרה עדות שקר במטרה להגן על רעיית רה"מ, הגברת שרה נתניהו.

מה שמענו בהקלטה?
"שמענו הקלטה של סילבי גנסיה, התובעת החדשה שתובעת את שרה נתניהו בשיחה עם ליאורה בביאן".

זו שחשודה במתן עדות שקר?
"נחקרה בשבוע שעבר בחשד לעדות שקר, זו העובדת שבסופו של יום התוודתה על כך ששיקרה בבית המשפט והגישה תצהיר כוזב. התוודתה בפני היועמ"ש של משרד רה"מ וכך התגלגלה החקירה החדשה".

רמזים בשיחה שאכן כך הדבר?
"צריכים אולי למקם את השיחה הזאת על ציר זמן. מה שקרה במסגרת התביעה של עובדת אחרת, שירה רבן, שרה נתניהו הגיעה לבית משפט, היא אמרה אמירה כללית שהעובדות שיוצאות נגדה, מתלוננת נגדה ותובעות אותה הן שקרניות ושתולות, כאילו עומד איזה שהוא מניע כלכלי ואולי אפילו פוליטי מאחורי התלונות והתביעות האלה. זה מה שהביא את סילבי גנסיה לטלפן אז לפני כמה חודשים לדנה ויס ובעצם לפתוח את הפה, לתאר תיאורים קשים מאוד, בין היתר טענה שהגב' נתניהו רדפה אחריה עם מגהץ, תיאורים מאוד קשים. אחר כך תבעה את שרה נתניהו אותה סילבי. מתברר שאחרי שיצאה לתקשורת, העובדת הזאת שהיא הקליטה, ליאורה בביאן, טלפנה אליה מבוהלת מפני המחשבה שבמסגרת הראיונות שהיא עתידה לתת או במסגרת התביעה שהיא עתידה לתבוע, היא תחשוף שיחות ביניהן, מסרונים שנשלחו ביניהן, שמעידים על מה שייתכן ובאמת התרחש במעון רה"מ".

והיא ביקשה ממנה למחוק?
"היא לא מבקשת ממנה למחוק להפך, אומרת 'אני מחקתי הכול אל תדאגי'. היא מבקשת בעצם 'אל תזכירי אותי, אל תשתמשי בדברים שכתבתי או אמרתי לך' ואז גנסיה אומרת לה 'תשמעי, אני לא הולכת לשרבב את השם שלך אבל תעשי מה שמצפונך אומר לך. אני יודעת ואת יודעת ששיקרת בבית המשפט'. מי שמקשיב להקלטה הזאת בסופו של יום, ייתכן ובית המשפט יצטרך לתת את דעתו האם בהקלטה יש סימנים למתן עדות שקר, אבל נדמה לי שהשכל הישר אומר ששתי הנשים משוחחות ביניהן וכשסילבי מטיחה בה 'את שיקרת בבית המשפט' הדעת נותנת שאלמלא הדברים היו נכונים אז העובדת הייתה אומרת לה 'מה פתאום? אמרתי אמת. למה את אומרת ששיקרתי? אני בחיים לא משקרת' - ואת הדברים האלה אין".

בנימין נתניהו, שרה נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו, שרה נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שרה נתניהו התבוננה בה? בליאורה בביאן ואולי בגלל זה היא העידה כפי שהעידה, לא הייתה לה ברירה?
"לפני שהיא באה לבית המשפט היא חתמה על תצהיר, אז נכון שכשאתה מגיש תצהיר שסופו להיות מוגש לבית המשפט את התצהיר עורך עו"ד, ובכ"ז, אדם מבוגר מבין את המשמעות של מסירת תצהיר לבית המשפט, ודאי קורא אותו, צריך לחתום עליו. המשטרה חוקרת מה גרם לה, כי השכל הישר אומר שאנשים לא מתנדבים סתם לשקר בתצהיר וסתם להעיד עדות שקר בבית המשפט. ברור שהחקירה הזאת רק בראשיתה וצריכים לראות איזה לחצים הופעלו, אם הופעלו, איזה איומים אוימו, אם אוימו, צריך לבדוק את הדברים האלה. אבל אחר כך היא העידה בבית משפט, וכשאתה מעיד בבית משפט מזהירים אותך שאתה צריך להעיד עדות אמת".

שרה נתניהו היא הסיבה שהיא חזרה בה?
"זה לא חזרה מהעדות, זה ממש הודאה, ממש, שהיא שיקרה והגישה תצהיר כוזב. בסוף, האינטרס הציבורי והאינטרס שמנחה תמיד את הפרקליטות זה להגיע ל'אדון העבירה' מי שלמענו בוצעה העבירה ומי שנהנה מאותה עבירה. כאן ברור מי נהנתה מאותה עדות".

ידעה מהמלך?
"ידע או יזם ויכול להיות באופן אמיתי, אני לא מיתמם, שהיו אחרים שפעלו בלי ידיעתה של הגב' נתניהו כדי שתצא בלא כלום. יכול להיות גם שלא יצליחו להוכיח כי יש עובדת אחרת, לילי קדוש שגם בחקירה ואמר את זה הפרקליט שלה איתמר בן גביר, לא רק שטענה שהעדות שלה הייתה אמת צרופה אלא היא עצמה סבורה שאלה שחוקרים אותה עכשיו למתן עדות שקר הם מנסים להפיל את ראש הממשלה ומשתמשים בה כדי להשיג את המטרה הזאת".

יש עובדות חדשות שלא ידוע לנו עליהן? או עובדים?
"בוודאי שיש עוד עובדות, אנחנו הולכים הרבה אחורה למני נפתלי, לליליאן פרץ, יש הרבה עובדים שהתלבטו ויש את המבשלת אתי חיים שהעידה למען מני נפתלי ובית המשפט קבע שהעדות היא אמת, והיא בחרה לא לתבוע. ודאי יש שם הרבה עובדים שיש להם מה לספר, האם יחליטו לספר? לתבוע? לשתף את התקשורת? פרסמנו ב'חדשות 12' הקלטה של אותה סילבי שהקליטה את הרופא הקרוב של משפחת נתניהו, דר' ברקוביץ', אנחנו יודעים שעל כל עובד ועובדת יש מכבש לחצים שמופעל בכדי שלא ייפתח את הפה".