בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע הבוקר (שני) את עאוני זיאדאת ברצח אשתו ההרה לפני ארבע שנים, למרות שגופתה טרם נמצאה. זיאדאת, בן 28, תושב נוף הגליל, הורשע בנוסף גם בשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מעבירת חטיפה לשם רצח.

מדובר במקרה משפטי נדיר, בו מורשע אדם חרף העובדה שהגופה לא נמצאה. זיאדאת, שנמצא בכלא צלמון, שמע את הכרעת הדין באמצעות אפליקציית ה"זום".

עורך הדין דניאל וייס שמייצג את זיאדאת מטעם הסנגוריה הציבורית אמר לאחר מתן הכרעת הדין, כי "ההכרעה קשה עבור עוואני שטוען לכל אורך הדרך לחפותו. לאחר שגזר הדין יינתן - בכוונתנו להגיש ערעור".

מהכרעת הדין עולה כי באוקטובר 2016 הגיע זיאדאת לתחנה המשטרה בנצרת כשהוא מלווה בחמותו. הוא סיפר לשוטרים כי מספר שעות קודם לכן הוא שב עם רעייתו ההרה, אחלאם בת ה-20, מחיפה, ובמהלך הנסיעה בכביש 79, חסמו את דרכם שני אלמונים חמושים שנסעו במכונית פרטית וחטפו את אחלאם. קצין תורן שחקר את זיאדאת וגילה סתירות בגרסתו, החליט לעצור אותו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ובחשד למסירת הודעה כוזבת.

מהחקירה עלה כי בניגוד לגרסתו של זיאדאת, הוא ורעייתו כלל לא היו בחיפה ולחוקרים נודע כי השניים הגיעו לדירת אירוח בנוף הגליל וכשעתיים לאחר שנכנסו, נראה זיאדאת יוצא לבדו, חוזר פנימה, ויוצא בשנית כשהוא נושא את אחלאם, שראשה וידיה שמוטים מטה. לאחר מכן הוא נראה כשהוא מכניס אותה בכוח לרכב, אוסף את חפציה ונוסע מדירת האירוח.

כזכור, בחודש שעבר באחד המקרים הנדירים שמוכרים במשטרה הוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד שלושה בני משפחה מחורה המעורבים ברצח של בת המשפחה, נבין אלעמרני ז"ל, זאת חרף העובדה שגופתה טרם נמצאה. בכתב האישום נטען כי מדובר ברצח על רקע חילול כבוד המשפחה מאחר והצעירה שלא הייתה נשואה התרועעה עם גברים.

"מדובר בתיק רצח מאד ייחודי" אמרו גורמים במשטרה. "החקירה החלה מעדות שמיעה שהעביר אחיה של הקורבן ומשם התגלגלנו לכדי תיק רצח מגובה בראיות לרבות ביולוגיות ופורנזיות".