בניו זילנד אין יותר חולים בקורונה, זאת לאחר שרשויות הבריאות במדינה הכריזו כי החולה האחרונה במחלה החלימה. בעקבות זאת, הודיעה ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן, כי כל המגבלות שהוטלו בשל הנגיף יוסרו כמעט מיידית, למעט הבדיקות הקפדניות בכניסות למדינה. הבשורה הטובה הזו הגיעה לאחר החולה היחידה במדינה, אישה בת 50 מהעיר אוקלנד, עברה 48 שעות ללא סימפטומים והרופאים הכריזו שהיא החלימה. 

22 אזרחים מתו בניו זילנד מהמחלה, ומספר החולים עמד על פחות מ-1,500. "אנחנו מוכנים", הכריזה ארדרן במסיבת עיתונאים בוולינגטון, והוסיפה ש"ניו זילנד התאחדה בצורה חסרת תקדים על מנת למחוץ את הנגיף". לאור זאת, החל מהיום בחצות, שעון מקומי, הניו זילנדים יחזרו לחיות במדינה שבה "החיים יהיו נורמליים ככל שאפשר בזמן של מגיפה עולמית". 

כך, כל המגבלות על ריחוק חברתי ועל התקהלויות יבוטלו, ולדברי ארדרן, כל חלקי הכלכלה שטרם חזרו לשגרה, ייפתחו. כאמור, המגבלה היחידה שתיוותר על כנה היא ביקרות הגבולות הקפדנית שהונהגה בחודשים האחרונים. "זהו קו ההגנה הכי טוב שלנו", אמרה.

הגישה הניו זילנדית המחמירה להתמודדות עם המגיפה זכתה למחמאות רבות בעולם, ובעיקר מארגון הבריאות העולמי. ארדרן נעלה את המדינה ב-25 במרץ למשך חודש ודרשה שרוב האזרחים יישארו בבית רוב הזמן. רק אחרי ארבעה שבועות היא החלה להקל בהדרגתיות את המגבלות. 

אזרחי ניו זילנד נענו לקריאה של ראש הממשלה. "הם צמצמו את התנועה שלהם משמעותית", אמרה ארדרן, ועל פי נתונים של גוגל, הם נשארו בבית יותר מאזרחי אוסטרליה, בריטניה וארצות הברית. 

"אני חושבת שהתוצאה מדברת בעד עצמה", אמרה ארדרן. "זאת הייתה הקרבה של נבחרת בת 5 מיליון איש - לשמור אחד על השני בטוחים". עם זאת, בממשלה מבינים שככל הנראה יהיו בעתיד חולים נוספים. "זה לא סימן שנכשלנו, אל שפוט המציאות של הנגיף הזה", אמרה ראש הממשלה. 

ניו זילנד מצטרפת למספר קטן של מדינות שהכריזו על עצמן כנקיות מקורונה, אולם היא ככל הנראה המדינה הראשונה עם יותר מ-1000 חולים לעשות זאת. מדינות אחרות הן מונטנגרו, פיג'י, איי פארו. טאיוואן, איסלנד, קמבודיה וטרינידד וטובאגו הודיעו שאצלן יש פחות מעשרה חולים. מספר מדינות, בהן מדינות איים באוקייאנוס השקט, מסרו כי בהן כלל לא היו חולים.