פרשת ג'פרי אפשטיין לא יורדת מסדר היום. אחרי הסדרה בנטפליקס אודות הפדופיל העשיר והמקושר שהתאבד בתאו בכלא באוגוסט בשנה שעברה, מגיעה התפתחות דרמטית נוספת, הקשורה לאחד האנשים היותר מעניינים ברשימת באי ביתו של אפשטיין. 

על פי דיווח ברשת ABC, תובעים פדרליים בארצות הברית ביקשו באופן רשמי לגבות עדות מהנסיך אנדרו, בנה בן ה-60 של המלכה אליזבת', ששמו נקשר לא פעם למסיבות המין עם קטינות אותן ארגן אפשטיין. הבקשה היא חלק מהחקירה הפלילית נגד שותפיו של אפשטיין לפשעי המין שביצע. הבקשה נעשתה למשרד הפנים בלונדון, על פי ההסכם בין שתי המדינות לסיוע משפטי הדדי, ולא דרך בית המלוכה. 

ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

בשלב זה הנסיך אינו חשוד והוא מתבקש רק למסור עדות. כבר בחודש ינואר אמר התובע המחוזי בניו יורק, ג'פרי ברמן, כי נעשתה פנייה עורכי דינו של אנדרו על מנת שימסור עדות, אבל עד כה הייה אפס שיתוף פעולה מצידו. עוד קודם לכן, בחודש נובמבר, אמר הנסיך כי יסייע בכל דרך בחקירה. כמו כן, על פי דיווח ברשתות השונות, הנסיך אנדרו טוען שהציע לעזור לרשויות בחקירתו של איל ההון המנוח, אך סורב.

הנסיך אנדרו הכחיש במשך זמן רב כל קשר לעבירות המין של חברו אפשטיין. על פי גורמים המעורים בחקירת שותפיו של איש הסקים לעבירות סחר בנשים, המוקד כרגע היא גיליין מקסוול, חברתו לשעבר ושותפתו. 

בחודש נובמבר הודיע אנדרו כי המשעה עצמו מכל תפקידיו המלכותיים. הטענות נגד הנסיך יממה לפני שאפשטיין שם קץ לחייו, כאשר במסמכים משפטיים שפורסמו בארה"ב, טענה וירג'יניה רוברטס כי בעת שהייתה בת 17, היא נאלצה לקיים יחסי מין עם הנסיך בלונדון, בביתו של אפשטיין ובאורגיה שהשתתפה באי של אפשטיין בקריביים. על כך ענה אנדרו כי "אני לא זוכר שפגשתי אי פעם את הליידי הזו", אף שיש צילום שלו עם רוברטס. הוא שב על כך כאשר נשאל פעם נוספת אם הם נפגשו.