"זה היה מאוד קשה", מודה הזמר הצעיר (24) אבי אבורומי על המחווה יוצא הדופן שעשה בשבוע שעבר. לא שציפה שזה יהיה קל. אחוז בסערת רגשות הוא הגיע לביתו ברמת-גן של החייל עמית בן-יגאל ז"ל, שנרצח לפני חודש בפיגוע, כדי להשמיע לאביו את השיר "לאהובי", שאותו הוא הקדיש לבנו.

אבורומי לא הכיר את החייל, אבל שמע שהוא וחברתו אושר נכחו בהופעותיו. כשנודע לו על נסיבות נפילתו של החייל מאבן גדולה שהושלכה עליו, הזדעזע. "הרגשתי שאני חייב לעשות משהו", הוא מספר. "באתי עם השיר לאבא שלו, ברוך ושמעתי ממנו איזה בחור שמח היה עמית. זה מילא אותי. באתי לחזק ומצאתי את עצמי מחוזק".

סיפורו של אבורומי, אילתי במקור, מרגש. הוא נולד בעיר הדרומית עם השם איברהים, כבן להורים מוסלמים שעברו אליה מנצרת. אביו עבד בה כקבלן שיפוצים ואמו עובדת כגננת. "לא יכולתי לבקש לעצמי ילדות מאושרת יותר מכפי שהייתה לי באילת, עם הרבה חופש וים, בסביבה חמה ומחבקת", הוא מציין.

לכך התחברה המוזיקה. לדבריו, היה תמיד זמר בית הספר. בתיכון ארגנו לו חבריו חוויה בלתי נשכחת לאחר שהם הביאו אותו לאולפן כדי להקליט את "אבא", שירו של שלומי שבת וזאת לאחר שבהיותו בן  13 מחלת הסרטן לקחה ממנו את אביו.

"כל חיי חייתי בין יהודים, מבלי שמישהו יגרום לי להרגיש שונה ולא שווה", הוא מעיד. "זה הביא אותי לנסות לעבור בגיל 16 תהליך של גיור, לאחר שממילא הרגשתי כמו יהודי יותר מכל דבר אחר, כאשר חגגתי את החגים היהודיים ובלילות שבת הייתי מתארח לקידוש אצל חברים. אז זה לא צלח, אבל הייתי בטוח שבעזרת השם לא יהיה רחוק היום שבו אצליח להגשים את החלום שלי".

כשחבריו לכיתה קיבלו צו ראשון לקראת הגיוס לצה"ל, החליט ששום דבר לא ימנע ממנו להצטרף אליהם. "כשהחבר'ה נסעו ללשכת הגיוס בבאר-שבע, נסעתי איתם", הוא מגלגל את סיפורו. "שם לא ידעו מה לעשות איתי. קצינה ניסתה לשכנע אותי שאולי מוטב שאנצל את שלוש השנים ללימודים. אבל אני 'וואחש' כזה, אחד שלא מוותר. אמרתי שאני חייב להחזיר למדינה ולו במשהו על מה שנתנה לי. כשהציעו לי שירות מקוצר בהתנדבות, התנגדתי בתוקף".

בסוף ניצחת?
"לגמרי. אחרי ששירתי שירות צבאי מלא, כעת אחותי בצבא כי אנחנו משפחה פטריוטית, נאמנה למדינה. תוך כדי השירות השלמתי את תהליך הגיור שלא היה קל, משהו שהוריד לי אבן מהלב, לאחר שכאמור כל החיים הרגשתי כמו יהודי. עשיתי את זה בשביל עצמי, לא כדי שמישהו ימחא לי כפיים".

דבריו של אבורומי משדרים כנות. כשהוא נשאל אם כיום הוא שומר מצוות, הוא מודה ש"זה גדול עלי ואני משתדל לשמור כמה שאפשר, אבל זה לא מסתדר עם ההופעות שלי כזמר".

בהיותו חייל ניסה להתמודד ב"אקס פקטור" ו"אחרי מחנה האימונים הדיחו אותי". לדבריו, השתדל לקבל את זה בהבנה. "על טעם ועל ריח אין להתווכח וכנראה לא הייתי אז מספיק מעניין", הוא סח.

תנסה להתמודד שוב בתוכנית כמו "אקס פקטור"?
"אני לא שולל את זה, אבל לא ממהר. בינתיים אני ממשיך לצבור ניסיון בהופעות במועדונים, בעיקר, מול קהל שאוהב את השירים שלי ומתרגש מהם. מבחינתי, היכל מנורה מבטחים יכול לחכות".