"כשאתה קרוב למטרה, אל נא תיסוג אחור" - כך כתב פובליליוס סירוס, מגדולי הסופרים ברומא העתיקה. יותר מ־50 שנה אנו פועלים להבטיח את המשך ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. עתה מונחת לפתחנו ההצעה שמעניקה "תעודת ביטוח". אין ספק כי תוכנית טראמפ מקרבת אותנו אל המטרה. לכן, עלינו לומר כן ולאמץ אותה. אחרת ניסוג לאחור.

במשך שנים ביקשו לכפות עלינו תהליך שלום שמנסה להחזיר את הגלגל לאחור, לקווי 48' ו־67'. כעת הממשל האמריקאי מקבל את המציאות כפי שנוצרה בשטח - ערבים ויהודים חיים זה לצד זה. אין ולא עלתה בקשה לעקור יהודים מביתם. 

האם נכון להתיישבות להמר כי בעתיד יתייצב ממשל ידידותי יותר? ממשל טראמפ הוכיח את הידידות הגדולה לישראל בהכרה ברמת הגולן ובהעברת השגרירות לירושלים. עתה קושר הממשל בין העם היהודי לחבלי הארץ. כיצד נוכל לומר לידידנו "לא, תודה"?

אנשי ההתיישבות ניצבים עתה מול קונצנזוס רחב בחברה הישראלית, אפילו בכנסת. יש רוב שמוכן לאמץ את התוכנית. לא נוכל להרשות לעצמנו להתעלם מכך שסוף־סוף "התנחלנו בלבבות". 

החלת החוק הישראלי בישובים ביהודה ושומרון היא צינור חמצן לנורמליות. אינני מתכחש לאתגרים, אך בוחר להסתכל על חצי הכוס המלאה. אם לא נקבל את התוכנית נחזיר את חרב אוסלו, ההקפאה או ההתנתקות חלילה.

הכותב הוא ראש המועצה המקומית אפרת.