אני מאוד אוהבת להכין פשטידות, בעיקר בגלל שניתן ליצור אותן באינספור טעמים ובמגוון צורות. כמעט כל חומר גלם מתאים פה – לחם, אטריות, אורז, גבינות, דגים, בשר וירקות. כמו כן, אפשר לנצל שאריות מזון לצורך הכנתן. 

פשטידות הן מאכל זול וקל להכנה, שיכול לשמש מנה עיקרית או מנה אחרונה מתוקה, אפשר לאפות אותה בתנור, בסיר פלא או במחבת, היא ניתנת להקפאה וקל לחמם אותה מחדש – בגריל, בתנור, במחבת או על רדיד אלומיניום. לדעתי הפשטידות הן סוג של קסם – מערבבים ביצים, ירקות ותבלינים, אופים ומקבלים מאכל שכולם אוהבים. הפשטידה האהובה עליי היא זו מהמטבח הטוניסאי ומכונה מעקוד. 

פיתחתי במטבח שלי מספר גרסאות בהתאם לזמן העומד לרשותי להכינה. לפעמים אני מכינה אותה על הכיריים או רק מתחילה את הבישול על הכיריים, עד שהפשטידה נקרשת בחלקה, ואז מעבירה אותה לתנור לצורך השחמה. כאשר אני ממהרת, אני פשוט מכניסה אותה מההתחלה ועד הסוף לתנור, כמו שעשיתי הפעם, ולמעשה מקצרת את תהליכי ההכנה. 

למתכונים נוספים 

טיפסקל
-אומנם במתכון הזה אני משלבת גזר, אבל אתם מוזמנים לשלב תפוחי אדמה, קישואים או כל ירק אחר שאתם אוהבים.

-להגשה מעניינת וחביבה, מומלץ להשתמש בתבניות אישיות, כמו של מאפינס, לשמן אותן היטב ולצקת לתוכן את עיסת הפשטידה. אפשר גם לעטר את פני הפשטידה בגרגירי שומשום או מעט קצח. 

פשטידת גזר 
החומרים:
(לסיר 22־24 ס"מ)

3 כפות שמן 
1 בצל בינוני קצוץ
5 גזרים גדולים קלופים ומגוררים דק
½1 כפית מלח
4 גבעולי פטרוזיליה קצוצים דק
1 ביצה קשה קלופה וקצוצה
1 פרוסת לחם שרויה במים וסחוטה
5 ביצים
½ כפית פלפל שחור
2 כפיות מיץ לימון
½ כפית כורכום
שמן או מרגרינה לשימון התבנית

אופן ההכנה: 
1. מחממים את השמן במחבת בינונית ומטגנים את הבצל הקצוץ עד לשקיפות, מוסיפים את הגזרים המגוררים, מערבבים ומאדים עד לריכוך והזהבה. מוסיפים מעט מהמלח ומעבירים לקערה עמוקה. מוסיפים את הפטרוזיליה הקצוצה, הביצה והלחם הסחוט ומערבבים. 

מוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה תוך ערבוב וטריפה עד לקבלת עיסה אחידה, מוסיפים את התבלינים ומערבבים. טועמים ומתקנים תיבול (הוספה של מלח פלפל) ומערבבים היטב.

2. משמנים היטב את תבנית האפייה ויוצקים לתוכה את עיסת הפשטידה (גובה הפשטידה ייקבע בהתאם לקוטר התבנית שבה תשתמשו). מיישרים ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני של 170־180 מעלות ואופים במשך כ־45־50 דקות או עד אשר קיסם הננעץ במרכז הפשטידה יוצא נקי ומעט לח, ופני הפשטידה שחומים ויפים.