הכתבה נכתבה בשיתוף בנק לאומי למשכנתאות

חופשת הקיץ הישראלית היא בור כלכלי ופיננסי הדורש היערכות מדוקדקת, כדי למנוע בזבוז סכומי עתק. במאמר זה נעניק לכם מספר טיפים לקראת הקיץ, שיסייעו לניהול נכון של התקציב המשפחתי.
 
עלות דמי שכירות או משכנתא חודשיים
למרות שכאשר מחפשים טיפים לחיסכון לקראת הקיץ מצפים דווקא לעצות בנוגע לאטרקציות מוזלות, חיסכון בהוצאות השגרה יכול להיות בעל השפעה גדולה אפילו יותר. אם כחלק מההיערכות לקיץ תמצאו דרכים לחסוך תשלום חודשי קבוע, תוכלו לשנות מהיסוד את מצבכם הכלכלי. עלות הדיור היא אחת העלויות הגדולות ביותר בתקציב המשפחתי הממוצע. התשלום החודשי משתנה באופן חד לפי עיר ולפי גודל הנכס, אך לעיתים קרובות הוא מכיל מעל שליש מהתקציב המשפחתי. אם הצלחתם לעבור את משבר הקורונה עם חלק מהחסכונות שלכם בידיכם, יתכן וכדאי לכם לשקול לעשות צעד ולרכוש דירה. תשלום המשכנתא החודשית עשוי להיות נמוך יותר מדמי השכירות שלכם, ובמקום שהכסף יעבור לבעל הבית שלכם, הוא יושקע בנכס שיישאר שלכם. כדי לדעת כמה יהיה עליכם להוציא בכל חודש, עשו בדיקה עם מחשבון משכנתא. המחשבון מחשב את המשכנתא על פי עלותו הראשונית של הנכס והסכום הראשוני אשר יש באפשרותכם לשלם עליו, כך שתוכלו להתחיל לתכנן את התקציב בצורה מאוזנת ואחראית. 

בחירת קייטנות לילדים
הקייטנות לילדים הן דרך נהדרת להעסקתם, מה שיאפשר לכם להמשיך לעבוד בזמן חופשת הקיץ. כאשר בוחרים קייטנות לילדים, לעיתים קרובות קשה מאוד לבחור אך ורק על פי האפשרות החסכונית ביותר. הילדים רוצים ללכת לאותה קייטנה כמו החברים בכיתה, או שהם פשוט מעוניינים באטרקציה ייחודית כמו קייטנת רובוטיקה או טניס. כדי לחסוך בעלות הקייטנות, מומלץ מאוד לשוחח עם הורי החברים של הילדים. התאחדות של כמה הורים תאפשר לכם לחסוך המון. הילדים ישמחו ללכת לאותה קייטנה ולכן יסכימו להתפשר על אפשרויות נוצצות פחות. כמו כן, כחבורה גדולה של הורים תהיה לכם אפשרות להתמקח ולנסות להשיג מחיר מוזל יותר עבור ילדיכם. אפשרות נוספת היא פשוט לבחור הורה תורן לכל יום, ובליווי של מטפלת בתשלום לשמור בתורות על הילדים כולם.  

פעילויות ואטרקציות לאחר סיום הקייטנה
חלק גדול מהעלות של החופש הגדול, נובע מהצורך להעסיק את הילדים לאחר סיום הקייטנה. מדובר בשלב בו למשפחות רבות כבר אין הרבה כסף להוציא, בעיקר בגלל עלותן הגבוהה של הקייטנות ואובדן ימי העבודה. כאשר בוחרים פעילויות ואטרקציות לאחר סיום הקייטנה, מומלץ מאוד לבחור באטרקציות שמשך הפעילות בהן ארוכה. אטרקציות אלו יאפשרו לכם לשבת ולנוח, ולדעת שלא תצטרכו לשלם על פעילות נוספת עד סוף היום. דוגמה נהדרת לאטרקציה כזו שאפשר לבחור היא מסלול אתגרי או פארק חבלים. אטרקציות כאלו, נוסף על זמן הפעילות הממושך, מעייפות את הילדים, ואחריהן הם ישמחו להעביר את יתרת היום בשקט בבית. 

רכישת ציוד לימודי
רכישת ציוד לימודי איננה ההוצאה היקרה ביותר בקיץ, אך לא פעם היא מגיעה בשלב בו הרזרבות הכספיות של משק הבית מדולדלות מאוד. כדי לחסוך ברכישת ציוד לימודי, חשוב מאוד להגיע למעמד הקנייה כאשר ביררתם בדיוק מה הציוד שכבר יש לכם בבית ומהו הציוד הדרוש לכל ילד. חשוב מאוד לבדוק מהם הספרים הנדרשים לשנת הלימודים הבאה, ולבדוק האם יש צורך לרכוש אותם, או שאולי תוכלו להשיג עותק משומש מחברים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף בנק לאומי למשכנתאות