העיתון הערבי "אל-ראי אליום" היוצא לאור בבריטניה דיווח היום (שלישי) כי ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ יגיע לביקור פרטי בירדן בניסיון להרגיע את הרוחות ולשים קץ למתיחות ביחסים עם ישראל.

על פי הדיווח, ישראל יזמה את הביקור העתידי מתוך חשש כי הסיפוח והחלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן הצפויים להיות מיושמים ב-1 ביולי, יפגעו ביחסים בין המדינות, בעיקר לאור התבטאויותיו של המלך עבדאללה. בחודש שעבר פורסם ריאיון של מלך ירדן בעיתון הגרמני "דר שפיגל", שם הזהיר כי "סיפוח שטחים מצדה של ישראל יוביל למסלול התנגדות עם ירדן".

בראיון לעיתון הגרמני אמר מלך ירדן כי "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר. מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס וקיצוניות באזור".

כשנשאל האם הדבר יוביל לביטול הסכם השלום בין המדינות, ענה עבדאללה: "אני לא רוצה לאיים וליצור אווירה של מחלוקת, אבל אנחנו שוקלים את כל האפשרויות".

כשנשאל לגבי תמיכת מדינות ערב בעסקת טראמפ, השיב: "בישיבות הליגה הערבית ההצעה לפתרון של מדינה אחת עדיין נדחית בתוקף. כאשר הושקה התוכנית של מדינה אחת לפני כחצי שנה או שבעה חודשים, הוד מלכותו, מלך ערב הסעודית, אמר, 'לא, אנחנו עם הפלסטינים'".