מה הקשר בין תזונה לא מאוזנת לבין נשירת שיער? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM איך מה שאנחנו אוכלים משפיע על בריאות השיער, המליצה על תפריט רווי בחלבונים, ברזל, ויטמין B12 ואבץ, והתייחסה לצריכה של טבליות ויטמינים שנועדו לחיזוק השיער.

אלו הם הדברים העיקריים עליהם צריך להקפיד בתפריט כדי למנוע נשירת שיער:

חלבונים: השיער נבנה מחלבון, וצומח ומתארך כל יום מהחלבון שאנו אוכלים. כשלא אוכלים מספיק חלבון (כמעט גרם חלבון לכל ק"ג משקל גוף) הדבר גורם לנשירת שיער. אם אוכלים מעט מדי חלבון במשך היום ומתמקדים בעיקר בעוגיות, לחם, פסטה ופחמימות אחרות, אין לשיער ממה להיבנות.

ברזל: חוסר בברזל גורם לנשירת שיער. הברזל נמצא בבשר, עוף, דגים, בקטניות (שעועית לבנה/אדומה, עדשים וכו'), באגוזים ושקדים, טחינה מלאה וגם בשיבולת שועל מלאה. במקרים של צמחונות לפעמים שוכחים למצוא תחליפים לבשר ולדגים, ומגיעים למצב של אנמיה מחוסר ברזל. 

ויטמין B12: ויטמין זה נמצא רק במוצרים מן החי (ביצה, בשר ודגים, מוצרי חלב). לפעמים גם כשאוכלים מספיק הוויטמין לא נספג, כי לספיגתו דרוש גורם מיוחד שנמצא בקיבה. אם יש חומציות יתר או הליקובקטר פילורי או כיבים עלולה להיות בעיה בספיגתו, וכשנוצר מחסור בוויטמין זה יש נשירת שיער רצינית, בעיות זיכרון, מצב רוח לא טוב, חולשה ושינה לא טובה.

אבץ: חוסר באבץ גורם לנשירת שיער. אבץ נמצא בכמות הגדולה ביותר בגרעיני דלעת, אחר כך גם בבשר בקר, בקטניות, ובשיבולת שועל.

האם רצוי להיעזר גם בטבליות ויטמינים שנועדו לחיזוק השיער?
לא תמיד, כי יש הרבה גורמים לנשירת שיער, כמו שינויים הורמונליים, מתח ולחץ נפשי, וגם תורשה, וצריך להיזהר - לפעמים עודף ויטמינים יכול להזיק. גם אם מחליטים לשלב תוספים, זה חייב להיות יחד עם תפריט מאוזן.