אני בן 79 עם סוכר 110, שוקל 80 קילו והגובה שלי הוא 1.75. בתקופה האחרונה בקורונה עליתי קצת במשקל ואני רוצה לרדת 5 קילו. אני עושה דיאטה וכמעט ולא אוכל פחמימות, מעט פירות ולא אוכל דברים מתוקים, אבל לא מצליח לרדת. אני מאוד אוהב עוגות גבינה אבל הן תמיד מלאות בסוכר. מצאתי עוגת גבינה ללא תוספת סוכר והמרכיבים שלה הם גבינה לבנה, שמנת מתוקה ומלטיטול. האם זה מומלץ לי גם לסוכרת וגם לירידה במשקל?
מלטיטול הוא סוכר כוהלי, אבל רוב הסוכרים בעוגה הם מסוכר החלב, הלקטוז, ולא סוכר שצריך לדאוג ממנו. הכמויות שרשומות על העוגה מתייחסות ל-100 גרם אבל כאשר אתה אוכל עוגה אתה בדרך כלל אוכל 30 גרם. הסוכרים הכוהליים כמעט ולא מקפיצים את רמת האינסולין והסוכר בדם, והם נחשבים כמומלצים כתחליפי סוכר, אם יש נטייה לסוכרת. לאורך זמן, אנשים שצורכים ממתיקים מלאכותיים, שהסוכרים הכוהליים לא נכנסו למחקרים האלה, זה עושה עמידות לאינסולין וכביכול מחמיר את הסוכרת. 

כתבת שהפחתת במיצי הפירות אבל לא הפסקת. זה הרבה יותר חשוב. עוגת גבינה ללא סוכר לא מכילה באמת את הסוכר שמקפיץ את הסוכר בדם, זה דווקא בסדר. לדעתי אין בעיה עם העוגה הזאת, כי עוגת גבינה זה הדבר הכי טוב בסוכרת. יש בה חלבונים שמעכבים את ספיגת הסוכר, יש שם את השומנים מהשמנת המתוקה שמעכבים את ספיגת הסוכר וזה נשנוש מאוד טוב. אני יכולה להמליץ לך גם על חלווה ללא סוכר, גם שם יש שומנים וחלבונים מהטחינה וזה גם כן מצוין. אבל חשוב להוריד לגמרי את מיצי הפירות כי זה לא טוב, ניתן לאכול עד חצי פרי ליום. ירידה במשקל בפני עצמה מתקנת סוכרת הרבה פעמים, לצד תפריט טוב. ייתכן ותרד את ה-5 קילו שאתה רוצה והסוכר יהיה מתחת ל-100.