חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל, הודיע היום (שלישי) כי יסיים את תפקידו ב-15 בספטמבר 2020, בתום 12 שנים בבנק ישראל. במהלך שנותיו בבנק כיהן כאלו כמנכ"ל הבנק לצד שלושה נגידים - פרופ' סטנלי פישר, פרופ' קרנית פלוג ופרופ' אמיר ירון. עם ההודעה על סיום תפקידו כמנכ"ל הבנק, הקים הנגיד ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש לבנק ישראל.

במסגרת תפקידו כיהן כאלו כממונה ישיר על מספר חטיבות ומחלקות בבנק: מחלקת המטבע, מחלקת חות"ם, חטיבת משאבי אנוש ומינהל, חטיבת טכנולוגיית המידע, המערכת לשיתוף נתוני אשראי, היחידות להמשכיות עסקית, ניהול סיכונים תפעוליים וקצין ציות ומעבר לכך עסק בנושאי הניהול השוטף של הבנק ובסוגיות יחסי העבודה.

בתקופת כהונתו כמנכ"ל הוביל בנק ישראל פרויקטים רבים, ביניהם הקמת המאגר הלאומי לנתוני אשראי, הנפקת סדרת השטרות הלאומית החדשה, שדרוג והתאמת תשתיות הבנק לעמידה בתקנות בטיחות והתנהלות בחירום, קידום התוכנית האסטרטגית שגובשה ע"י הנגיד פרופ' ירון והובלת ההיערכות הפנימית של בנק ישראל למשבר הקורונה.

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, אמר: "אני מודה לחזי מקרב לב, בשמי, בשם הנגידים הקודמים, ובשם כל העובדים, על השנים שבהן ניהל ביד רמה את בנק ישראל. משימת החיים של חזי היא שירות למען מדינת ישראל - הוא הגיע אלינו לאחר שנים ארוכות ששירת בתפקידים בכירים במערכת הביטחון, והוא פורש היום לאחר שנים ארוכות של שירות למען כלכלת ישראל. במידה רבה חזי אחראי לעיצובו של בנק ישראל בעשור האחרון כארגון מתקדם ומוביל, ועשה זאת בממלכתיות ראויה לציון. הצלחתו היא תולדה של השקעה אין סופית ועמידה נחושה מול אתגרים מגוונים ורבים שהתמודד איתם בהצלחה לאורך הדרך. ואת כל זה הוא עושה בנעימות, בצניעות ומתוך מסירות אין קץ".