מפלגות כחול לבן והליכוד מסרו הערב (שלישי) בהודעה משותפת כי הם "סיכמו על קידום חקיקה שתסדיר את סוגיית אי הפללה ולגלזיציה במודל אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה הישראלית".

עוד נכתב כי "הוחלט להסדיר את הרפורמה בקנאביס הרפואי שתקל על החולים ועל מתן הרשיונות למגדלים. סוכם כי ח״כ רם שפע וח"כ שרן השכל יקדמו את החקיקה הנדרשת במשותף ויביאו אותה לוועדת השרים לענייני חקיקה בהקדם האפשרי ולאחר עבודת מטה מסודרת".

בימים האחרונים התייחסה לסוגיה סגנית יו"ר הכנסת שרן השכל (הליכוד) שידועה בתמיכתה באסדרת אי ההפללה ורגולציה לצמח המריחואנה והסבירה כי "אין לי שום כוונה לעודד בני נוער לצרוך סמים. מנכ״ל הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול לשעבר ותומך באי-הפללה מציין במפורש כי לבני נוער יש רתיעה מלגשת ליועצת בית הספר או לפנות למרכזי הסיוע בגלל החשש מההשלכות הפליליות. הסרת הסנקציה הפלילית היא צעד ראשון לשיפור יכולתנו להפנות משאבים לתחום החשוב באמת - חינוך וטיפול". 

כזכור, לאחרונה התייחס השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לסוגיית הליגליזציה של קנאביס ואמר כי "יש לבחון מחדש את הוראת השעה במטרה לצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים נורמטיביים שיוחסו להם עבירות הקשורות בסם הקנאביס. בכוונת השר לביטחון הפנים למנות צוות שיבחן אפשרות להמלצה על מדיניות מקלה ברוח דברים אלה".