מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, משה (צ'יקו) אדרי נמצא בלב חקירה של נציבות שירות המדינה. הערב (שלישי) דווח במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 12 על טענות שנשמעו מפי עובדים במשרד, התוקפים את התנהלותו של אדרי.

"מאז שצ'יקו כשל בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, הוא נעשה תוקפן, כוחני ופעל באגרסיביות מול עובדים במשרד", אומר עובד במשרד לביטחון הפנים. על פי כתב המשטרה של ערוץ 12 משה נוסבאום, שני עובדים נוספים אישרו את הטענות.

עובד נוסף אמר כי "לא האמנו כששמענו את הדברים שצ'יקו אמר. אחת ממשתתפות הדיון, מקהילת יוצאי אתיופיה, נעמדה על רגליה אחוזת תדהמה עד שהעוזרת שלו ביקשה ממנה לשבת".

הדברים האלה מגיעים לאחר פרסום קודם באותו ערוץ על החקירה שמתנהלת כנגד אדרי, מהם עלה כי הוא שלח אמירות בעייתיות נגד ישראלים יוצאי אתיופיה, זאת על רקע היחסים המתוכים ממילא בין המשטרה לקהילה זו.

כזכור, אדרי מונה למפכ"ל המשטרה על ידי השר לביטחון פנים לשעבר גלעד ארדן, במהלך 2018. המינוי נפסל על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, בשל התנהגות לא הולמת. בסופו של דבר אדרי בעצמו הסיר את מועמדותו לתפקיד, בעקבות פרסום על פגישה מוקדמת שקיים עם בוחנת בדיקת פוליגרף שהיה עליו לעבור.