אני חייב להתוודות: כשזה נוגע לבישול יש לי שתי ידיים שמאליות. אני דווקא רוצה, וגם מנסה, אבל כבר מזמן למדתי להסתפק בחביתות, בפיצה־פיתה ובהמצאה הנפלאה בתולדות האנושות - טייק אוויי. לכן, כשהתבקשתי להכין סקירה של EKM7300, המיקסר המקצועי החדש של חברת Electrolux, נעזרתי באמי היקרה כדי להבין אם באמת יש שוני מהמיקסר הביתי שמלווה אותה בשנים האחרונות ועל הדרך לאסוף כמה חתיכות מעוגת השוקולד המיתולוגית שלה.

המיקסר החדש, שאותו הביאה לישראל חברת מיניליין, יבואנית המותג השוודי Electrolux, הוא בעל טכנולוגיית Truflow לערבול אחיד ומהיר, מצויד במנוע טורבו עם הספק של 1,000 ואט ומגיע עם שתי קערות למיקסר ושלושה מערבלים עם ציפוי מונע הדבקה להקצפה, לערבול, ללישה של בצק ומערבל סיליקון. נוסף לכך יש למיקסר עשר מהירויות שבהן אפשר לשלוט בקלות בעזרת כפתור נוח להפעלה.

כאמור מאחר שהניסיון שלי בערבול, בהקצפה ובלישה מגרד את האפס, השארתי את העבודה הקשה למומחית, שתחילה בעיקר התפעלה מהגודל של המיקסר ומהקערות המצורפות. התקנתו פשוטה ואינטואיטיבית וכך גם ההפעלה, עם לחצנים לנעילה והרמה של הזרוע המקציפה והכפתור לשליטה במהירות.

בהשוואה למיקסר הביתי הפשוט, הוא קודם כל שקט מאוד לעומת הרעש שעלה בהקצפה בשימוש במיקסר הקודם, ולפי העדות של בשלנית הבית: "רק זרקתי את הביצים ותוך שלוש דקות הקצף עלה - לעומת עשר דקות שהיה לוקח לי בעבר". כמה ימים לאחר הפעילות המשותפת, הניסויים במכשיר המשיכו גם בלעדיי, וזכיתי לקבל את ההודעה הבאה מהמפעילה המרוצה: "מרוב שהקצף היה טוב העוגה עולה־עולה ותופחת. כמו הפועל".

אפשר להשיג את המיקסר ברשתות החשמל, בחנויות החשמל ובאתרי האינטרנט המורשים במחיר מומלץ של 1,590 שקל.