על רקע משבר הקורונה והאתגרים שהוא מציב בתחומי הרפואה והחינוך, העניקה המועצה להשכלה גבוהה אישור בלעדי למכון הטכנולוגי HIT ללימודי תואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. ב־HIT, מכון טכנולוגי חולון, נערכים בימים אלה להרשמה לתוכנית, שתחל כבר בשנת הלימודים הקרובה. המחזור הראשון יכלול 60 בוגרות ובוגרים, במחזור השני צפויים להיקלט כ־75 ובמחזור השלישי יותר מ־90.

תוכנית הלימודים מיועדת לשני קהלים: אנליסטים בתחום מידע רפואי - אשר בתום שלוש שנות לימוד יוכלו לעסוק במקצוע זה בבתי חולים, קופות חולים, חברות ביטוח רפואי, סטארט־אפים ופארמה. הקהל השני הם בוגרים ובוגרות שבתום שלוש שנות הלימוד ירצו להירשם ללימודי דוקטור ברפואה.

תוכנית הלימוד החדשה, "טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה", נועדה ליצור קדמה ישראלית בהתמודדות עם אתגרי הרפואה - והמטרה היא שבתוך כמה שנים יוכשרו מאות בוגרים עם ידע במערכות רפואיות חכמות, רפואה מרחוק, עיבוד נתוני עתק ופיתוח טכנולוגיות רפואיות פורצות דרך במענה לצרכים קליניים מתפתחים.

ההכרזה על התוכנית נערכה במעמד השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולמשאבי מים זאב אלקין, יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, פרופ' אדו פרלמן, סיו"ר מל"ג, מנהלי בתי חולים ונשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב. במהלכה הוצגה התוכנית הבלעדית והראשונה בעולם שתילמד ב־HIT. "אנחנו עושים היסטוריה, ועל הפרק הזה ידברו רבות", אמר השר אלקין, "אחד האתגרים הגדולים של מערכת ההשכלה הגדולה שלנו הוא לנסות לראות לאן אנחנו הולכים כמדינה, כמשק וכמדע, ולהתאים את כל מערך ההכשרה מתוך התפיסה הזאת, מתוך ראייה כוללת. לכן מה שנעשה כאן הוא ללא ספק פריצת דרך.

נשיא HIT פרופ' יעקובוב הוסיף: "מדובר בבשורה בינלאומית חשובה ופורצת דרך בעולם ההשכלה הגבוהה ובעולם הרפואה. אני גאה לעמוד בראש מוסד שיכשיר את רופאי העתיד, שיהיו הראשונים בעולם עם הכשרה ברפואה ובטכנולוגיה בו־זמנית. הבוגרים החדשים ישתלבו מיידית בתפקידים בכירים ויהיו הראשונים בעולם להוביל וליישם את תשתית הרפואה הדיגיטלית המתקדמת בעולם".

פרופ' זילברשץ, יו"ר הועדה לתכנון ולתקצוב, המועצה להשכלה גבוהה: "תוכנית חדשנית ביותר בקנה מידה בינלאומי, שמתכתבת עם חזית הפיתוח של המדע במאה ה־21 ומאפשרת הכשרת הון אנושי חשוב ביותר לפיתוח המדע ולפיתוח כלכלת ישראל בכלל, ובימים אלו של התמודדות המדינה והעולם עם מגפת הקורונה בפרט. עיקרה של התוכנית הוא קידום ופיתוח הון אנושי לתעשיית הבריאות הדיגיטלית".