הדרך לירושלים נחסמה הבוקר (רביעי) על ידי מפגינים ממטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים, והדבר יצר פקקים כבדים באזור שער הגיא. למעלה מ-60 משאיות כבדות של חברות תאורה וסאונד חסמו את העלייה לירושלים בסמוך לשער הגיא וגורמות לעומסי תנועה כבדים, זאת כחלק מ"שבוע הזעם" של תעשיית התרבות והאירועים הלא מתוקצבים אשר נכנס היום ליומו הרביעי.

כ-150 מחברי מטה המאבק השוהים באוהל מחאה מיום ראשון חסמו את המעברים לירושלים, ובשעה 10:00 החלה הפגנת ענק של תעשיית התרבות מחוץ למשרד ראש הממשלה. פגישה תוכננה להיערך בין המפגינים לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אך זו בוטלה והמפגינים החלו להתפרע. המשטרה עצרה שני מפגינים בחשד שהפרו את הסדר ותקפו שוטר שנזקק לטיפול רפואי במקום. בנוסף, המפיק ג'קי בכר התמוטט במהלך העימותים ואושפז בבית החולים הדסה עין כרם.

חסימת הכבישים וההפגנה נעשו, לדברי המפגינים, בשל "הזנחת התעשיה שקרסה בחודשים האחרונים על ידי המדינה שממשיכה להתעלם ממצבם הקשה של 200 אלף עובדי התעשיה".

עופר שטרית, הבעלים של חברת "כפיים" וממובילי המחאה, אמר בראיון לכאן ב': "150 אלף משפחות מתפרנסות מהתעשייה. ברגע האחרון, כמו שפנים, הם ביטלו את הפגישה. כבר היינו בתוך משרד ראש הממשלה ואז הודיעו לנו שבוטל, עברנו את הבידוק הביטחוני ופתאום אמרו שבוטל, בלי שום הסבר. אנשים הגיעו מכל הארץ כדי לזעוק.

"הממשלה לא יכולה רק לסגור ולא לתת לנו כלים איך לעבור את התקופה הזו. אסור לנו לעבוד, אם אנחנו עובדים אנחנו מפרים את התקנות. גם המתווה הפתיחה רק 25% מהתעשייה חוזר לעבוד. אחד המפיקים הכי ותיקים בארץ נעצר כי הלך להפגין. אנחנו אנשי תרבות, באנו בשלום, באנו כדי לראות איך מצילים את התעשייה מהתרסקות. אני כבר ארבעה חודשים מושבת, אני לא יודע איך אחזיר עובדים מחל"ת. זה כואב".

רמי בז'ה, מפיק וממובילי המחאה, הוסיף: "אנחנו זועקים היום לשר האוצר, כל עוד אין לנו יכולת לחזור ולהתפרנס זו מחויבות של הממשלה, כמו בכל העולם, להזרים כסף ממשלתי לקיום הבסיסי שלנו. חמצן לא נקבל מהם בזמן הקרוב, הדיע זמן מלחמה".

לינדה אביטן, בעלת חברת הגברה ותאורה, מסרה: "אנחנו נעלה מהלך במאבק כל יום עד שהם ישלמו, אני לא חוזרת הביתה אם הם לא משלמים כי אין לי למה לחזור, אין לי עבודה".

ג'קי בכר, מפיק פסטיבלים, אמר: "לא יכול להיות שאנחנו נסגור את החברה שלנו! על מה? על זה שמחזיקים כסף במשרדי האוצר המהודרים"? לא נצליח לשרוד ככה. אנחנו צריכים הנשמה מידית. אנחנו נעשה להם רעש כי זה הדבר האחרון שנשאר לנו לעשות".