במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM על פרט חשוב מעולם התזונה שלא כדאי לפספס. והפעם: מה הופך את העלים הירוקים לכל כך בריאים וחשובים בתפריט התזונה היומי?

"העלים הירוקים עומדים במקום הראשון מבחינה בריאותית, וחייבים להיות כלולים בתפריט של כל אחד מאיתנו, מדי יום ויום. בעלים הירוקים כמות הקלוריות הנמוכה ביותר מבין כל המזונות הקיימים: 15-10 קלוריות במאה גרם (מאה גרם יש בקערה גדולה מלאה בעלים). העלים הירוקים עשירים מאוד בחומר הנקרא כלורופיל, שמקנה להם את צבעם הירוק ועוזר לחידוש רקמות הגוף".

"העלים הירוקים גם עשירים בחומצה פולית - שדרושה לייצור כדוריות הדם שלנו, ומונעת אנמיה שגורמת לעייפות ותשישות; בוויטמין K - שדרוש לקרישת הדם; בסיבים תזונתיים - שתורמים לתחושת מלאות, ועוזרים לפעילות תקינה של מערכת העיכול. אכילת עלים ירוקים מדי יום יכולה לפתור את בעיית העצירות, וגם להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס.

"רק צריך להיזהר עם הרוטב. כפית אחת של שמן מכילה כמעט 50 קלוריות, וכפית קטנה של מיונז גם 50 קלוריות. אם הרוטב יכיל 4 כפיות – זוהי תוספת של 200 קלוריות (כמו לאכול פיתה שלמה, אבל לא לדעת מכך). במילים אחרות: הסלט כולו יכיל פחות מ-20 קלוריות, והרוטב יוסיף עוד לפחות 200 קלוריות. השמן בסלט העלים דרוש לספיגת ויטמין K, שהוא ויטמין מסיס שומן, אבל לשם כך מספיקה כפית אחת בלבד של שמן, ורצוי שמן איכותי". 

"מבין העלים הירוקים כולם חשובים וכולם טובים, אבל בניגוד למיתוסים, קייל הוא לא ירק על - אפילו בחסה יש יותר נוגדי חמצון".