הבוקר (רביעי) העידה בבית המשפט המחוזי דקלה חסדאי, שבעלה אופיר נרצח בידי ויקטור קטן בן ה-74, לאחר וויכוח על חניה בקניון עזריאלי. התובעת עינת בניטה מפרקליטות מחוז מרכז אמרה בנאום הפתיחה: "ב-28 ביולי נסעו אופיר, דקלה ושתי בנותיהם לקניון ברמלה לבלות בבילוי משפחתי, יום שגרתי עבורם. איש לא שיער שייגמר כפי שנגמר, ברצח של אופיר, בגלל ויכוח סתמי על חניה".

חסדאי העידה מול רוצח בעלה, שהגיע ממעצר הבית בו הוא נמצא: "אופיר אמר - 'תפסו לנו את החניה, למה אתם חונים בשתי חניות?' לא שמעתי מה האישה ענתה. ראיתי את תנועות הידיים שלה, את העצבנות. יכול להיות שהוא הרים טיפה את הקול, יכול להיות שהיא הרגישה מאוימת. ראיתי את גברת קטן לוקחת את התיק, מתחילה להכות את אופיר. יצאתי להפריד, אני לא אוהבת צעקות ואלימות.

"ראיתי שאופיר הדף אותה, שתפסיק להכות אותו. כנראה שעשה זאת קצת בחוזקה והיא נפלה. כשיצאתי היא הייתה שרועה על הרצפה והתרוממה. כשהתחילה לקום בעלה יצא מהרכב. הוא הוציא את הנשק שלו, ירה לאופיר ברגל. אופיר אמר 'מה אתה נורמלי, מה אתה יורה בי?'. גברת קטן ביקשה ממנו שיפסיק לירות. היא עשתה 'לא, לא, לא, אל תירה בו'. אחרי שלוש שניות הוא ירה בו בחזה.

הוא נפל על הבטן, עפו לו המשקפיים מהעיניים, היה מרוח כולו על הרצפה. אשתו אמרה לקטן 'למה ירית בו?'. הוא חיבק אותה. הבת שלי יצאה מהאוטו. ראתה את אופיר שרוע והתחילה לצרוח 'אבא אבא'. הכנסתי אותה לאוטו. צעקתי 'אופיר, אתה שומע אותי?'. פעם ראשונה בחיים שהוא לא שמע אותי. אמרתי לבת שלי - 'אל תדאגי, אבא יהיה בסדר'. התקשרתי למשטרה, בחור עבר, עשה לו עיסוי ואמר יש לו דופק. המשטרה הגיעה ותוך דקות גם אמבולנס".

לאחר מכן הושמעה בדיון השיחה שלה למוקד 100, אז אמרה: "ירו בבעלי שני כדורים. אני כאן עם שני תינוקות בחניון האדום. הוא לקח אקדח וירה בו". היא נשמעה בוכה בשיחה - ופרצה בבכי גם על דוכן העדים.

דיקלה חסדאי בהלוויית בעלה, אופיר חסדאי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
דיקלה חסדאי בהלוויית בעלה, אופיר חסדאי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

לפי כתב האישום, בשעה 14:06 בצהרים בזמן שקטן החנה עם רעייתו, בת ה-68, את רכבם בחניון בקניון עזריאלי ברמלה, הגיע חסדאי עם אשתו ושתי בנותיהם הקטינות לחניון והחל לחפש חניה. בשעה 14:10, יצאה אשתו של קטן מרכב השברולט והחלה לחפש רגלית חנייה כשהנאשם, ויקטור קטן, מחפש חניה עם רכבו.

בשלב מסוים איתרה אשתו של קטן מקום חנייה בשורה 12. בסמוך לכך, הבחינו אף חסדאי ואשתו בחנייה הפנויה בשורה 12 והתקרבו אליה עם רכב המזדה שלהם. ויקטור קטן הספיק להגיע לחניה זו, וחנה את רכב השברולט עם החזית לקיר, בשורה 12, כאשר הרכב חורג מהקווים המסומנים על הכביש.

בשלב זה, עצר חסדאי את המאזדה, יצא ממנה, התקרב אל אשתו של קטן שעמדה מאחורי השברולט, וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?!". בין השניים התפתח דין ודברים, במסגרתו הכתה אשתו של הנאשם את חסדאי באמצעות התיק שלה ובתגובה חסדאי צעק: "מה את מרימה עליי ידיים?!" והדף אותה בשתי ידיו. אשתו של הנאשם נפלה ארצה והמנוח התרחק מהמקום לעבר המזדה.

ויקטור קטן, הנאשם, הבחין, בעודו בשברולט, בהתרחשות בין חסדאי לאשתו. הוא יצא מהשברולט, כשהוא נוטל עמו תיק בו נשא את האקדח, אותו החזיק ברישיון ומחסנית מלאה בכדורים. הוא הניח את התיק על תא המטען של השברולט. לאחר שאשתו נפלה, התקרב ויקטור קטן אל המנוח, נעמד ביניהם וצעק לעברו: "למה אתה מרביץ לאשתי?!".

לאחר מכן הוא פנה לעבר השברולט, ניגש לתיק שלו, פתח את רוכסן התיק, הוציא את הנרתיק מהתיק ושלף את האקדח מהנרתיק. הנאשם התקרב לעבר חסדאי, שעמד ליד המזדה. בלא כל אזהרה או לומר דבר כלשהו, כיוון הנאשם את האקדח אל עבר המנוח וירה בו מטווח קצר, ופגע בו בחלק העליון של ירכו הימנית.

ויקטור קטן (צילום: אבשלום ששוני)
ויקטור קטן (צילום: אבשלום ששוני)

חסדאי שנותר עומד על רגליו זעק אל עבר הנאשם: "מה אתה יורה בי?!", כשאף אשתו של הנאשם צעקה לעברו לחדול מכך. הנאשם לא שעה לקריאות אלו, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של המנוח וירה לעברו ירייה נוספת, אשר פגעה בחזהו של המנוח, בריאותיו ופילחה את ליבו.

כתוצאה מהירי, התמוטט חסדאי, נפל ארצה ואיבד את הכרתו. בחלוף דקות ספורות הגיעו כוחות משטרה ומד"א למקום, ביצעו במנוח פעולות החייאה, והובילו אותו כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים "אסף הרופא". בשעה 14:56 נקבע מותו.