המשטרה פרסמה היום (רביעי) כי משעות הבוקר נרשמו 381 דוחות לאזרחים שלא עטו מסכות על פניהם, בניגוד להנחיות הקיימות. בסך הכל, נרשמו 7,854 קנסות בגין אי עטיית מסכה. במרבית המקרים ניסו השוטרים לפעול באמצעות הסבר, אך במקרים חריגים נאלצו השוטרים לרשום קנסות.

בהמשך היום פרסמה המשטרה תיעוד ממצלמת גוף של שוטר, במהלך מעצר של אישה שסירבה לקבל קנס על אי חבישת מסיכה בירושלים. במהלך הסרטון ניתן לראות את האישה מתווכחת עם השוטר ארוכות ומסרבת להתלוות עימו לתחנה על מנת לקבל את הקנס, בטענה כי היא מאחרת לעבודה. "זה לא מעניין אותי. יש לי עיסוקים אני הולכת הביתה להתארגן לעבודה. אני צריכה להתפטר בגלל המסיכה הזו? משעמם לך בחיים, אין לך אירועים יותר חשובים?", הטיחה בשוטר. 

בהמשך הסביר לה כי סירובה ללכת עימו לנקודת השיטור מהווה עיכוב וכי המצב יכול להסלים לכדי מעצר, ולמרות זאת המשיכה האזרחית להתווכח עימו ואמרה: "תהיה שוטר טוב ותגיד לי לקנות מסיכה או שתביא לי אחת. למה אני צריכה לבוא איתך לתחנה? אתה ברצינות עוצר אותי על זה?". 

תיעודה העימות בין שוטר לבין אישה שסירבה לקבלת קנס (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, אמש בהתאם להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס ראש המל"ל, מאיר בן שבת, דיון עם שר הפנים, שר הבט"פ, מ"מ מנכ"ל רה"מ, מנכ"ל הבריאות, מפכ"ל המשטרה, נציגי היועמ"ש ויו"ר השלטון המקומי במטרה להדק את האכיפה בעקבות העלייה בתחלואה. בהודעה נמסר כי "הדיון כונס בדחיפות במטרה לגבש צעדים מעשיים מיידיים להידוק האכיפה על הנחיות הבריאות הנוגעות להתמודדות עם מגפת הקורונה".

כאמור, בדיון כי נקבע "על רקע המגמות המדאיגות בהתפשטות נגיף הקורונה נדרשת הגברה מיידית של האכיפה באמצעות הכוחות הקיימים (משטרה, פקחי רשויות מקומיות, פקחי רשות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני – כל אחד בהתאם לסמכויותיו), בארבעת התחומים הבאים: עטיית מסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות ואכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע".

בין היתר, הוחלט בדיון כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות. לשם כך, הוחלט כי "מרכז השלטון המקומי ישלים תכנית הכשרה מיידית וייערך להכשרת הפקחים בהתאם לה עד יום ב'. משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים בנושא זה. הגורם המנחה – משרד הבט"פ".