כולם מכירים את השיר "תן לי", שנחשב לאחד הלהיטים האהובים והגדולים של יגאל בשן מראשית האייטיז וכולל את הפזמון הבלתי נשכח: "מה שהיה, תשכח מזה, מה שיהיה לא משנה, מה שאבקש, בעולם כזה, תן לי את היום הזה". עם זאת, את הסיפור מאחוריו (שלא סופר) מעטים מכירים.

סיפורנו מתחיל בשנת 1976, בזמן שבשן החל לנסות מזלו בחו"ל והקליט בלונדון שירים תחת מספר שמות במה שונים, בהם "ניל בשן" ו"בן בשן". באותה עת, היוצר והזמר רן אלירן (החתום כמבצע על קלאסיקות כ"שארם א-שייח'", "זר של נרקיסים", "החזיקי לנו אצבעות" ו"לך ירושלים"), שבאותן שנים חי בארה"ב כבר לא מעט זמן, החל לחפש חומרים לאלבום ישראלי חדש שנע בכיוון של קאנטרי, סגנון שהיה פופולארי בארה"ב אך בישראל נתפס כנישתי באותה עת (אולי עד היום, בתכלס).

הוא פנה לידידו, הפזמונאי יורם טהרלב וזה הגיש לו טקסט אופטימי שכתב בשם "תן לי את היום הזה" שכולל את הפזמון: "מה שהיה, תשכח מזה, מה שיהיה לא משנה, מה שאבקש מעומק החזה, תן לי את היום הזה, מה שהיה, תשכח מזה, מה שיהיה לא משנה, מה שאבקש מעומק החזה - תן לי את היום הזה". 

אלירן הלחין את השיר (שעיבד מוזיקלית רוני וייס) שבתיו נפתחו במילת הבקשה "תן לי.." והוא יצא תחת הכותר "תן לי את היום הזה" באלבומו של אלירן משנת 1977 - "זה שיגעון!". השיר, בגרסתו של רן, העפיל למקום ה-18 במצעד הפזמונים השבועי של רשת ג' ב-22 באוגוסט 1977. עם זאת, די נשכח ונעלם מן התודעה (כמו האלבום הנהדר שהיה כאמור בסגנון הקאנטרי האמריקאי).

ארבע שנים לאחר מכן, בשנת 1981, כשיגאל בשן רצה להגיש מועמדות לקדם האירוויזיון, הוא פנה לטהרלב שיכתוב עבורו טקסט. טהרלב, שנזכר בשיר הדי כושל שכתב לרן אלירן, החליט לקחת את אותו הפזמון (עם שינוי טקסטואלי קל: במקום "מעומק החזה" הוא שינה ל"בעולם כזה") וכתב בתים שונים והגישו לבשן שהלחין אותו יחד עם גידי קורן (מייסד להקת "האחים והאחיות"). בגרסה זו השיר נקרא "תן לי" בלבד. מי שאמונה על העיבוד בגרסה זו הייתה להקת "ברוש" שליוותה את בשן באותה עת.

השיר, בביצועו של בשן שגם דגל בסגנון הקאנטרי, הגיע אמנם למקום החמישי בקדם האירוויזיון 1981 (מבלי שוועדת הקדם ידעה על גלגולו של הטקסט שכן על פי התקנון אסור לבצע בקדם טקסט או מנגינה שכבר הוקלטו קודם לכן) אך הפך ללהיט היסטרי ולאחד משירי "הדגל" שלו, בעוד גרסתו של אלירן די "נמחקה" מהתודעה וההיסטוריה.

השיר נכלל באלבומו של בשן (בליווי להקת "ברוש")- "סיון" שיצא בשנת 1981 ומאז בוצע בכל הופעה שלו. רן אלירן, לעומת זאת, לא ביצע את הגרסה שלו לשיר בהופעותיו מאז שנות ה-70.