פילוניס פלויד, אחיו של ג'ורג' פלויד האזרח האפרו-אמריקאי שנהרג על ידי שוטר לבן בעיר מיניאפוליס שבמיניסוטה, ארה"ב, נשא היום (רביעי) דברים בקונגרס האמריקאי, ואמר בין השאר: "לא הגיע לו למות בגלל 20 דולר. האם זה שווה חיי אדם שחור? די מספיק. תהיו המנהיגים שהמדינה הזו צריכה. הגיע זמן לעשות את הדבר הנכון". בנוסף, ביקש מהממשלה: "כבדו את ג'ורג' ועשו את השינויים ההכרחיים שיהפכו את אכיפת החוק לפתרון, ולא לבעיה".

"אני עייף" הוסיף פלויד, "נמאס לי מהכאב שאני מרגיש עכשיו, ונמאס לי מהכאב שאני מרגיש בכל פעם שנהרג אדם שחור ללא סיבה. אני כאן היום כדי לבקש ממכם שתגרמו לזה להפסיק. תפסיקו את הכאב. תגרמו לנו להפסיק להיות עייפים".

כזכור, אמש אלפי בני אדם חלפו מול ארונו של ג'ורג פלויד, שנחנק למוות, כאמור, על ידי שוטר לפני כשבועיים בעיר מיניאפוליס שבארה"ב. ארון הקבורה של המנוח הוצב בימים האחרונים בכנסייה ביוסטון שבטקסס, עיר הולדתו של פלויד, והמקום היה פתוח למבקרים.

המחאות הרבות שפרצו ברחבי ארה"ב בעקבות האירוע, כבר גורמות לשינויים רבים. התרחשות דרמטית ארעה במהלך הלילה שבין ראשון לשני, כאשר רוב חברי מועצת מיניאפוליס הכריזו כי הם בעד פירוק מערך המשטרה העירונית, כחלק מהסקת המסקנות בעקבות האירוע ובמטרה לבנות אותו מחדש, כדי שיפעל בצורה צודקת יותר.