"העסקים שלנו קורסים": רמי בז'ה, העומד בראש מחאת האמנים ומבעלי הלייב פארק בראשון לציון, עלה לשידור בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס למשבר בעולם התרבות והבידור בעקבות התפשטות הקורונה וכן למתווה שהציע משרד התרבות לשיקום בעלי העסקים, והפיצויים הבלתי מספקים שהקצה משרד האוצר. "הכסף נגמר מהר. המצב בשוק שלנו הוא קטסטרופלי, ואנחנו זועקים מדמנו כאן באוהל המחאה בירושלים", אמר בז'ה. 

צעקת מדם ליבך מול ניר ברקת. עד כמה המצב קטסטרופה? מתי הייתה ההופעה האחרונה בלייב פארק? 
"ההופעה האחרונה התקיימה שם לפני שנה וחודשיים. בכלל לא פתחנו את העונה, לא הייתה לנו אפשרות לפתוח עונה חדשה. המצב קטסטרופלי, עד כדי כך שחלקנו לא נשרוד את המשבר הזה. לא יהיה לנו לאן לחזור, העסקים שלנו קורסים. אני באמת לא מבין את האטימות של משרד האוצר, לא מצליח להבין את זה. זה מטריף לי את הדעת, איך שר האוצר, הבולדוזר הגדול הזה שידע לבנות כל כך הרבה דברים במשרד התחבורה, לא מסוגל לבנות איזה שהוא גשר כלכלי קטן, של עוד פעימה אחת, ועוד איזו קרן של כמה מיליוני שקלים בשביל להחזיק אותנו בחיים".

אתה לא מדבר על דמי אבטלה, אלא על סכומים גדולים. אם ארגונים כלכליים בינ"ל אומרים שהכלכלה בישראל תתכווץ ב-8% - זה פוגע בתחומים רבים.
"ישראל נכנסה למשבר הזה באיתנות כלכלית. אנחנו לא מדברים על המשק כולו, אני מדבר כאן על סקטור של התעשייה, המפיקים הפרטיים בענף התרבות, שאנחנו באפס הכנסות. אני יודע שכולם נפגעו, אני לא אטום ולא צר אופקים רק לכיסי או לתחום שלי. אני יודע שחודשיים כולם היו בסגר, אבל אנחנו ממשיכים להיות בסגר, ארבעה חודשים כבר, ואנחנו לא רואים את הסוף".

אתם דורשים דמי אבטלה גם להמשך? עד שיפתחו גם את שוק התרבות?
אנחנו דורשים קודם כל עוד פעימה, עד שיתקנו את העוול הנוראי הזה של דמי אבטלה לעצמאיים. כרגע יש מנגנון קיים, לא צריך להמציא, לא צריך לחוקק. זה קיים". 

כמה קיבלת בפעימה הקודמת? שאול מזרחי מה'בארבי' קיבל 300 אלף ש"ח, הבעיה היא שיש לך עסק ענק, הכסף נגמר מהר.
"הכסף קודם כל נגמר מהר. אני לא קיבלתי את הסכומים האלה ולא קרוב אליהם. וחוץ מזה, על ארבעה חודשים שאנחנו סגורים, ועל עוד חודשיים לפחות של עוני, לא נראה שום מתווה כלכלי שנחזור אליו. המצב בשוק שלנו הוא קטסטרופלי, ואנחנו זועקים מדמנו כאן באוהל המחאה בירושלים".