שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, קיים הערב (רביעי) ראיון ראשון מאז שנשאר מחוץ לממשלת האחדות, למהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 12, והסביר מדוע הוא ומפלגתו נשארו באופוזיציה: "נתניהו לא רצה אותנו. לא היה רגע של משא ומתן".

"המחדל הכי גדול של הממשלה הזו היא שיש מעל מיליון מובטלים. הדבר הכי חשוב, הדאגה לפרנסה של בני אדם, הם לא עושים כלום" תקף בנט והבהיר: "אני בא לשרת את העם שלי, זה מה שמעניין אותי. אנחנו לא רצינו תיקים לענייני כלום. אני לא רוצה שיירות או אאודי. למעשה לא היה רגע של הצעה ממשית, הוא לא רצה אותנו משפיעים, העדיף אותנו קטנים. הממשלה היא גם לא ממשלת ימין אז אין לנו מה לעשות שם".

"מה שאני רואה מנתניהו זה שהוא השתמש וזרק. לא רק אותנו, אלא את כל הציבור האידאולוגי. הוא העביר את משרד המשפטים לניסקורן. יש הפקרות בתחום שלטון החוק", הוסיף בנט.

בהמשך התייחס בנט לסיפוח בקעת הירדן, ואמר: "כשאני רואה את נתניהו מדבר על הסיפוח כל כך הרבה, אני יותר ויותר חושב שזה לא יקרה. אני בעד ריבונות אבל מתנגד נחרצות למדינת טרור פלסטינית בלב מדינת ישראל".

לאחר מכן התייחס בנט גם לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואמר כי "הוא ידיד ענק של מדינת ישראל. כשהייתי שר ביטחון ראיתי את התרומה הענקית שלו אלינו".

יו"ר ימינה התייחס גם למאבק בנגיף הקורונה, בו לקח חלק פעיל כשהיה שר הביטחון, והוסיף לתקוף את הממשלה: "הם לא מקימים מערך בדיקות. בחורף נראה את הקורונה מתערבבת עם השפעת והדרך היחידה לעצור משבר נוסף, הוא דרך בנייה של מערך בדיקות. בגלל הזלזול בעצמאיים, אנחנו לא מוכנים לחורף".

"גנץ ונתניהו מעולם לא ניהלו עסק ולכן הם מזלזלים במגזר הפרטים" ציין בנט, "במקום מסיבות עיתונאים כל הזמן, לכו לעבוד.
אני הקמתי מלוניות ב-72 שעות והם לא מצליחים לעשות מערך בדיקות".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "האובססיה של בנט לקחת קרדיט על דברים שלא עשה לא יודעת גבול. 'תרומתו' של בנט לביטחון הייתה בכך שלא הפריע למדיניות התקיפה של ראש הממשלה בהרחקת איראן מסוריה. 'תרומתו' בעניין הקורונה הייתה בכך שלא הפריע לראש הממשלה נתניהו להביא את ישראל לאחד המקומות הראשונים בעולם במלחמה בקורונה.

‏בניגוד מוחלט לרצון בוחריהם, בנט ומפלגתו סירבו להמליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, זרקו 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם ליברמן לפיד וטיבי, וכל זאת רק בגלל כיסאולוגיה ומאבקי אגו במפלגתו. הביקורת הטוקבקיסטית של בנט מהיציע לא תמנע מראש הממשלה נתניהו להמשיך לפעול במלוא המרץ כדי להחזיר את מקומות העבודה, לשמור ולדאוג לביטחונם של אזרחי ישראל". 

ממפלגת ימינה נמסר: "בנט כשר הביטחון הקים מלוניות קורונה ב72 שעות, ואילו צמד השלומיאלים נתניהו-גנץ לא מצליחים להרים מערך בדיקות סביר בחצי שנה. מוטב שנתניהו-גנץ יתמקדו בחילוץ מיליון מובטלים מהאסון הכלכלי שהם מובילים את ישראל".