מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב פנה הלילה (חמישי) במכתב למשנה שלו, הפרופ' איתמר גרוטו, בעקבות סערת הכנסתו של המיליארדר טדי שגיא לארץ מבלי שנשלח לבידוד.

בר סימן טוב כתב כי "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע שאמורים להוות דוגמה", והוסיף כי "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור. אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

בר סימן טוב ציין כי "משרד הבריאות עמל מזה חודשים רבים על שותפות הציבור בהקפדה על הכללים אותם הגדרנו במשותף במטרה לשמור על בריאות הציבור, לצמצם את פוטנציאל ההתפשטות ולמגר את נגיף הקורונה. אחד הגורמים המרכזיים להתמודדות המוצלחת עם הנגיף בישראל היה האמון הרב שהציבור בארץ רחש לנו".

משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
משה בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)

בהמשך כתב, כי "שר הבריאות אמר כי הוא רואה בצעד זה לכאורה פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה, והנחה אותי למצות את בירור העניין עמך. בהתאם לכך, אבקש לקבל את ההתייחסות לדברים בכתב כבר מחר".

מוקדם יותר פורסם כי איש העסקים ישראלי טדי שגיא, המוערך במיליארדים, ביקש ממנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב אישור שלא להיכנס לבידוד, לפי הנחיות הממשלה, לאחר שנחת בארץ מקפריסין, ונענה בסירוב, ובהמשך פנה למשנהו איתמר גרוטו, שנתן את האישור - כך פורסם הערב במהדורת החדשות של ערוץ 12.

טדי שגיא  (צילום: יונתן בלום)
טדי שגיא (צילום: יונתן בלום)

כאמור, שגיא חזר לארץ במטוסו הפרטי והשתתף במסיבה שנערכה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת הזוג של עומר אדם. שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין, הורה לערוך בירור בנושא, ואמר כי אם הדבר הנכון "פגישה קשה באמון הציבור, לא אנהג בסלחנות". מלשכת השר נמסר כי הוא מצפה לקבל תשובות כבר מחר.

"במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור. מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות", מסר אדלשטיין.

כזכור, המסיבה בביתו של איציק טולדנו, יזם נדל"ן ובעלים של חברת נדל"ן אמריקאית, שנערכה כאמור במגדלי W בצפון תל אביב, הובילה לזימונו של חתן השמחה לחקירה במשטרת מרחק ירקון, בעקבות התמונות והסרטונים שיצאו ממנה, בה רואים כמות גדולה של חוגגים, בניגוד להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות.

עומר אדם, שיראל טולדנו. צילום מסך אינסטגרם
עומר אדם, שיראל טולדנו. צילום מסך אינסטגרם

טולדנו טען בפני גורמים מסוימים כי קיבל אישור לזיקוקים ממשטרת מרחב ירקון וכי הביא לשם כך מפעיל בעל הרישיונות המתאימים. עם זאת, במשטרה טוענים כי מדובר בשקר גס: "לא היה ולא נברא".