בדיון של ועדת החינוך בכנסת אתמול נמצא המקור התקציבי עבור החזר כספי בגין המסעות לפולין שבוטלו. מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ קטי שטרית (הליכוד) אמרה במהלך הדיון כי "יש למשרד החינוך שבועיים לחזור לוועדה עם כל הנתונים ועם האופן שבו יתבצע ההחזר הכספי להורים".

חשב משרד החינוך עמוס שקדי הודיע לחברי הוועדה כי בהמשך להנחיית השר יואב גלנט להחזיר להורים ולתלמידים את הכסף ששילמו עבור המסעות לפולין שבוטלו, התקיימה פגישה עם שמונה מתוך תשע חברות הנסיעות שנבחרו על ידי משרד החינוך במכרז. לדברי שקדי, הנתונים שחברות הנסיעות התבקשו לספק למשרדו, הכוללים את שמות התלמידים וסכומי הכסף ששילמו עבור המסע, היו אמורים להגיע עד סוף השבוע, אך החברות מתעכבות באיסופם בגלל מחסור בכוח אדם. "איתרנו מקור תקציבי ופתחנו ערוץ עם משרד האוצר", הוסיף החשב. "אנחנו בתהליך של איסוף הנתונים ומקווים שבתוך שבוע וחצי כולם יהיו בידינו".

עם זאת, השאלה המשפטית שעדיין לא בוררה עד הסוף היא כמה דמי ביטול צריכים להישאר בידי החברות. "ככל שדמי הביטול תקפים, עמדת שר החינוך היא שהמשרד ישלם את הפיצוי ולא ההורים", ציין שקדי. נציג משרד האוצר בדיון מוחמד חלאילה הסביר כי "באופן טבעי, תהליכים בממשלה לוקחים זמן ואנחנו מבקשים שההורים יתאזרו בסבלנות".

ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד־תל"ם) התייחסה להתנהלות חברות הנסיעות ואמרה: "אין לחברות אינטרס להחזיר את הכסף עד שיקבלו פיצוי מהמדינה. משרד החינוך צריך ללחוץ עליהן להעביר את הנתונים מהר ככל האפשר. זה לא סיפור כזה גדול, כל הנתונים נמצאים בלחיצת כפתור".

עמדת התלמידים נשמעה אף היא בדיון באמצעות נציגם דביר בן זאב. "נשאלת השאלה איזו דוגמה אנחנו מקבלים", אמר בן זאב. "שילמנו על מוצר ולא קיבלנו אותו - האם זאת הדוגמה שהמדינה שלנו צריכה לתת?".

ח"כ שטרית ביקשה כי חברות הנסיעות לפולין שפנו למדינה בבקשה לקבל מענקים לעידוד התעסוקה, לא יקבלו מענקי עידוד עד שישיבו את הכספים להורים ולתלמידים. סגן יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות רונן קרסו  עדכן: "אין שאלה שההורים צריכים לקבל את הכסף. אני מוכן לקחת על עצמי את האחריות ולהחזיר את הכסף הכי מהר שאפשר, אבל חשוב להבין שחלק ניכר מהכסף כבר הועבר לספקים". שטרית חתמה את הדיון והודיעה כי היא מצפה ממשרד החינוך להשלים את כל איסוף הנתונים בתוך שבועיים ולעדכן לגבי האופן הטכני שבו יוחזרו הכספים להורים.