ההנהגה הבינלאומית של האוונגליסטים, המאוגדים בגוף הקרוי "השגרירות הנוצרית הבינלאומית", פרסמה הודעה על עמדת הקהילות האוונגליסטיות בעולם בנושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

"השגרירות הנוצרית הבינלאומית" מייצגת את הנוצרים האוונגליסטים אוהבי ישראל ב־170 מדינות. האוונגליסטים מונים מאות מיליונים בעולם, ורובם תומכים בישראל. במדינות רבות יש להם השפעה על הממשלות. כך כותב בין היתר בהכרזה מיוחדת ד"ר יורגן בוהלר, נשיא "השגרירות הנוצרית הבינלאומית": "אנו עומדים לצד הטענה ההיסטורית של ישראל כלפי השטחים הנדונים ותומכים בזכות ישראל לקבל החלטות אלה ללא הפרעות, לחץ ואיומים".

ההכרזה מוסיפה: "המונח 'סיפוח' אינו נכון בהקשר זה, מכיוון שהוא מציין נטילה בכוח של טריטוריה של אחר. אבל כאן ישראל כבר החזיקה בזכות היסטורית לגיטימית וטענה ליהודה ושומרון עוד לפני שהיא עברה לשלוט באזורים אלה, במעשה של הגנה עצמית בשנת 1967".

עוד נאמר בהכרזה: "טענת העם היהודי לארץ ישראל ההיסטורית הוכרה על ידי הקהילה הבינלאומית בוועידת סן רמו בשנת 1920 ובהחלטות המנדט של חבר הלאומים בשנת 1922. זו לא הייתה הענקה של זכות חדשה לארץ, אלא הכרה בזכותו של העם היהודי כעם ילידי המבקש להשיב את ריבונותו הלאומית במולדת אבותיו. מאז לא בוטלה זכות בינלאומית זו לריבונות על ארץ ישראל. הזכות של ישראל ליהודה או לשומרון תקפה על פי החוק הבינלאומי, כמו הטענות הריבוניות של לבנון, סוריה ועיראק על אדמותיהן".