ד"ר אשר שלמון, האחראי על מתן פטור מבידוד במשרד הבריאות, הגיב הבוקר (חמישי) בראיון בגלי צה"ל לסערת הפטור מבידוד שנתן המשנה למנכ"ל המשרד פרופסור איתמר גרוטו למיליארדר טדי שגיא, ואמר כי אם היו פונים אליו, הוא לא היה נותן פטור. "לא פנו אליי, זו פגיעה באמון הציבור", אמר, "אנחנו מאוד מוגבלים ביכולת שלנו אם בכלל לפטור מישהו מהצו. יש נוהל ברור". שלמון הוסיף: "אדם כזה שמגיע ארצה, צריך להציג שורה של מסמכים, לערוך בדיקת קורונה, וממנה להמשיך לבידוד". לדבריו, אם הבדיקה יצאה שלילית, הוא משוחרר. "לא משנה מי מקבל את ההחלטה, ההחלטה צריכה להתקבל לפי הנחיות וכללים", ציין עוד.

בהמשך הראיון הסביר כי לא קיבל פנייה בנושא: "אליי לא הייתה פניה. בדיעבד הבנתי שניסו לפנות לגורמים שונים, אני מניח שאם הוא היה פונה אלי הוא היה יודע שהתשובה תהיה שצריך לשמור על הכללים". הוא הוסיף כי "אסור לשדר לציבור שיש קבוצות שונות באוכלוסייה ויש כאלה שהם פטורים מתוקף מעמדם. אני מניח שבפרשה הזאת יש פגיעה באמון הציבור גם אם נעשו טעויות אז יובהרו".

בסיום השיחה הגיב לביקורת שמוטחת מאז אמש כלפי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ואמר כי הוא לא מרוצה מה"לינץ'" נגד גרוטו. "מדובר אדם מנוסה שיש לו תפקיד מרכזי", ציין, "גם אם הייתה טעות צריך לזכור שמדובר באדם רב זכויות ואני מקווה שהעניין יבורר וייפתר".

טדי שגיא  (צילום: יונתן בלום)
טדי שגיא (צילום: יונתן בלום)

מוקדם יותר היום צוטטו בחדשות 12 בכירים במשרד הבריאות, שאמרו כי המיליארדר טדי שגיא שלח למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בקשה בסוף חודש מאי - וזה השיב בשתי מילים: "גרוטו מאשר",  וטענו כי הוענקו בעבר אישורים דומים. על פי הדיווח, הגורמים אמרו עוד כי "זו לא הפעם הראשונה ואם לא החשיפה - זו גם לא הייתה הפעם האחרונה".

כזכור, אתמול בערב פורסם כי איש העסקים הישראלי, המוערך במיליארדים, ביקש ממנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב אישור שלא להיכנס לבידוד, לפי הנחיות הממשלה, לאחר שנחת בארץ מקפריסין, ונענה בסירוב, ובהמשך פנה למשנהו איתמר גרוטו, שנתן את האישור. מטעמו של טדי שגיא נמסר כי הוא מכחיש שפנה למנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב.

כאמור, שגיא חזר לארץ במטוסו הפרטי והשתתף במסיבה שנערכה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת הזוג של עומר אדם. שר הבריאות יואל אדלשטיין, הורה לערוך בירור בנושא, ואמר כי אם הדבר הנכון "פגישה קשה באמון הציבור, לא אנהג בסלחנות". מלשכת השר נמסר כי הוא מצפה לקבל תשובות כבר מחר.

בר סימן טוב במכתב לסגנו: "מבקש הבהרות בנושא"

במהלך הלילה פורסם מכתב ששלח מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב פנה במכתב למשנה שלו, בעקבות הסערה החדשה. בר סימן טוב כתב כי "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע שאמורים להוות דוגמה", והוסיף כי "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור. אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

בר סימן טוב ציין כי "משרד הבריאות עמל מזה חודשים רבים על שותפות הציבור בהקפדה על הכללים אותם הגדרנו במשותף במטרה לשמור על בריאות הציבור, לצמצם את פוטנציאל ההתפשטות ולמגר את נגיף הקורונה. אחד הגורמים המרכזיים להתמודדות המוצלחת עם הנגיף בישראל היה האמון הרב שהציבור בארץ רחש לנו".

בהמשך כתב, כי "שר הבריאות אמר כי הוא רואה בצעד זה לכאורה פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה, והנחה אותי למצות את בירור העניין עמך. בהתאם לכך, אבקש לקבל את ההתייחסות לדברים בכתב כבר מחר".