חשד לפרשת מין חמורה: העיתונאי הוותיק אלמוג בוקר התייחס הבוקר (חמישי) בתכנית של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM לחשיפת חדשות 13, לפיה נבדק חשד כי שני כדורגלנים בכירים ומוכרים בליגת העל קיימו יחסי מין עם תלמידות קטינות שגילן מתחת ל-16.

"קודם כל נגיד שזו פרשה שכבר מסעירה את עולם הספורט. שני השחקנים האלה הם שחקנים בכירים בליגת העל, מכירים אותם לא רק חובבי כדורגל, כי השמות שלהם באמת גדולים. הטענות הגיעו גם למועדון בו הם משחקים וגם לבית הספר".

גם המועדון גדול. למה לא מפרסמים את שמות השחקנים?
"אגיד לך למה - צריך מאוד להיזהר בשלב הזה, כי בסופו של דבר מדובר בטענות שהועברו למועדון ולבית הספר. אין עדיין תלונה במשטרה, אני חושב שבסופו של דבר צריך להיות הוגנים ולהמתין לראות לאן זה מגיע".

הייתי מקבל את אותה החלטה כי על פי חוק אסור לחשוף את שם השחקנים החשודים 48 שעות. עומדת להם הזכות לטעון שהנזק שייגרם עקב הפרסום כה גדול ויטענו כי לא עשו דבר, אולי יוכיחו שלא ידעו שמדובר בקטינות.
"צריך להגיד, מה שפרסמנו, העובדות עצמן נכונות באשר לטענות שהועברו גם לבית הספר וגם לאותו מועדון. מה שיצטרכו לבדוק הוא האם הטענות האלה שהועברו אכן נכונות. מהתגובה הראשונה של השחקנים עולה שהם לא מכחישים את הסיפור עצמו, הם טוענים שהם לא ידעו שמדובר בקטינות. נגיד שמדובר בשתי תלמידות מתחת לגיל 16, אני גם לא נוקב באזור המגורים כדי לא לחשוף אותן, אבל לפחות על פי הודעות שחלקן כבר הופצו אתמול בווטסאפ, לצערי, שזה גם דבר רע מאוד".

אם לא ההודעות, לא היה מגיע אליך הסיפור.
"הסיפור לא הגיע אליי מהודעות הספציפיות האלה, אחרי זה פתאום זה התחיל לרוץ. מה שחשוב הוא שיש כאן שתי ילדות בנות פחות מ-16, כשהתמונות שלהן מופצות וכדומה, וזה יכול לעשות להן נזק לכל החיים. זה החשש הגדול. צריך לעצור את ההפצה של הסרטונים האלה".

אין סרטונים, יש התכתבויות.
"גם התכתבויות וגם סרטונים של אחת מהן, לפחות, שחושפים אותה תוך כדי שיחה, והיא מתייחסת לזה בצורה כזאת או אחרת. דברים שעדיף שלא יופצו בכל מקרה, אני מניח במהלך היום".

גם בית הספר וגם משרד החינוך יהיו מעורבים, נכון?
"ברגע שזה מגיע הם כבר מעורבים, ברגע שזה מגיע אליהם הם חייבים להעביר את זה בסופו של דבר גם לחקירת משטרה. אגב, המידע המלא הועבר, שמעתי את ההתייחסות של אותו מועדון כדורגל שאמר אנחנו לא מתייחסים לשמועות – לא קיבלנו. הם קיבלו כבר אתמול בשעות הבוקר את הפניה עם פירוט מאוד מדויק עם מה שהיה שם ומה שהפתיע אותי לשמוע אתמול שאותם שחקנים הגיעו לאימון, לא ידעו בכלל על הסיפור וזה היה כמה שעות אחרי שהקבוצה קיבלה את המידע".

את דבריו חתם באומרו כי "כשמדובר בשחקנים כאלה, באנשים כאלה נערצים, וכשהם לא בשנות הצעירים המוקדמות לחייהם אלא מעבר לזה - וכשאנחנו בעידן של אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק ובלחיצת כפתור אתה יכול לדעת בן כמה האדם... אם פגשת במועדון וקרה אירוע אתה אומר 'עוד מילא', אבל אם כבר הלכת הביתה, הזמנת להן מונית, הבאת אותן אליך הביתה, ולהגיד לא ידעתי שהן בנות 16 - יש כאן בעיתיות, כך לפחות אני רואה את זה".